سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اورژانس سیستان و بلوچستان افزون بر ۶۰۰۰ ماموریت نوروزی انجام داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: همزمان با طرح نوروزی ۶ هزار و ۹۷ ماموریت جاده‌ای و شهری توسط نیرو‌های اورژانس این دانشگاه انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید محمد هاشمی شهری  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سه هزار و ۴۴۷ ماموریت غیر ترافیکی و ۲ هزار و ۶۵۰ ماموریت ترافیکی در این مدت در سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی افزود: ۵۰ پایگاه اورژانس و ۶ ایستگاه سلامت دانشگاه در طرح نوروزی به مسافران خدمات ارائه دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه در طرح نوروزی گفت: ۱۲ هزار و ۴۹۲ بازدید در این مدت در حوزه معاونت بهداشتی انجام شد که ۲۷ مورد پلمب و معدوم سازی حدود ۱۲ تن مواد غذایی فاسد را به همراه داشت.

هاشمی شهری بیان کرد: همچنین ۷۱ هزار و ۱۳۱ نفر در این مدت به اورژانس بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند.

وی گفت: در نخستین روز‌های سال جدید و در تعطیلات نوروز چند حادثه مهم و پر تلفات رانندگی در محور‌های ارتباطی شهرستان سراوان رخ داد به طوری که در ۲ حادثه رانندگی ۲۰ کشته و حدود ۲۰ مجروح گزارش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: به دنبال وقوع این حوادث و در تماس‌های تلفنی با مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان پیشنهاد اعزام پزشکان متخصص، دارو و تجهیزات کمکی از مرکز استان مطرح، اما اعلام شد توان و ظرفیت درمانی در بیمارستان این شهرستان مرزی به اندازه‌ای رسیده است که به تنهایی قادر به ارائه خدمات است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های منسجم برای نخستین بار شاهد بودیم که در تعطیلات نوروز هیچ شکایتی در سامانه کشوری ۱۹۰ در زمینه مسایل درمانی در محدوده این دانشگاه ثبت نشد.

هاشمی شهری افزود: علاوه بر بیمارستان‌ها بیش از ۵۰ مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی به هموطنان خدمات بهداشتی درمانی ارائه کردند.

وی آموزش بیش از چهار هزار نفر و واکسیناسیون ۹ هزار و ۳۷۶ نفر در مبادی مرزی را از دیگر اقدامات دانشگاه در طرح نوروزی برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: حدود ۱۷ هزار نفر از مردم در طول طرح نوروزی به کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی این دانشگاه مراجعه کردند.

وی افزود: بخش‌های خاص نظیر دیالیز، شیمی درمانی، جراحی قلب این دانشگاه در طول ایام نوروز به هموطنان خدمات ارائه دادند به طوری که ۱۲ مورد عمل جراحی قبل در این ایام انجام شد.

دکتر هاشمی شهری ۱۴۰ مورد بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و بستری شدن حدود سه هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه را بخش دیگری از خدمات ارائه شده نوروز امسال ذکر کرد.

وی با ابراز تاسف از بروز مشکلات سیل برای هموطنان گفت: از آنجایی که بسیاری از مشکلات این مدت ناشی از عدم آگاهی مردم در برابر حوادث بود این دانشگاه بنا دارد در سالجاری با انجام برنامه‌های مختلف آسیب پذیری افراد در برابر حوادث را کاهش دهد.

وی بر افزایش سواد سلامت در بین آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها در کنار کادر بهداشت و درمان نقش مهمی در افزایش سلامت افراد جامعه بر عهده دارند.

انتهای پیام/غ

اورژانس سیستان و بلوچستان افزون بر ۶۰۰۰ ماموریت نوروزی انجام داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.