سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت واقعه طبس امسال یک هفته برگزار شود

استاندار گفت :امسال باید برنامه هایی متفاوت با سال های گذشته داشته باشیم چون موضوع شکست آمریکا در صحرای طبس یک موضوع ملی است و به شهر و استان خاصی تعلق ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،معتمدیان ، استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط کنونی می طلبد که موضوع شکست آمریکا در صحرای طبس برجسته شود و تلاش می کنیم از ظرفیت های ملی هم در مراسم امسال استفاده شود.

وی افزود: کمیته ای از کمیته های هفت گانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کند و ما هم کمک می کنیم که نخستین بار این مراسم در قالب یک هفته برگزار و موضوع های متنوع تر در قالب، عکس، پوستر، فیلم و غیره در این مراسم گنجانده شود.

معتمدیان گفت: زیرساخت‌هایی که مشکل دارد مثل فیبرنوری، آب، گاز و ... در مدت ۱۰ روز مشکلات جمع بندی شود و در قالب اعتبارات دستگاه‌ها در کمیته برنامه ریزی، بودجه‌ای را به آن اختصاص دهیم تا کمکی هم از ناحیه استان در این زمینه انجام شود و بخش ملی توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری شود.

فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز گفت: در آستانه پنجم اردیبهشت ماه سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس قرار داریم که در سال گذشته با حضور مردم و زحمات انجام شده مراسم خوبی برگزار شود که در سطح کشور و بین‌المللی بازخورد خوبی داشت و با توجه به ظرفیت بسیار خوب مکان مورد وقوع  حادثه  باید توجه جدی به بحث پنجم اردیبهشت ماه و زیرساخت‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های صحرای طبس برای مباحث گردشگری استفاده شود یادآور شد: چرا که در این راستا می‌توان هم بحث گردشگری و هم سیاحتی را شاهد بود.

فخر به بحث دانشنامه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانشنامه دفاع مقدس شناسنامه استان در حوزه دفاع مقدس است که در این راستا نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ مدخل مرتبط با دفاع مقدس در خراسان جنوبی آماده شده است که از این تعداد ۴۰۰ مورد به تصویب تهران رسیده است.

وی افزود: این امر به عنوان بخشی از دایرةالمعارف کشوری ضرورت دارد همه در شناساندن ایثارگری مردم استان در دوران دفاع مقدس ورود کنند و کار منسجمی انجام شود

فخر بیان کرد: در بحث مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در مرکز استان ۱۳ هکتار زمین آن واگذار و بخشی از وجه پرداخت شده است و ۹۰۰ متر فندانسیون قسمت اداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس اعتبار نیاز است یادآور شد: در این راستا سال گذشته بالغ بر ۷۵ میلیون تومان تصویب شد که تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث موزه استکبار ستیزی طبس ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است که امسال با پیگیری‌های انجام شده یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد تا بخشی از کار انجام شود.

 

انتهای پیام/ک

موزه استکبارستیزی طبس ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.