سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جا به جا یی ۹۱ هزار نفر از طریق راه آهن در ایام نوروز

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان از جا به جا یی ۹۱ هزار نفر با قطار خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید رضا سادات حسینی مدیر کل راه آهن استان اصفهان در نشست خبری گفت: با تشکیل ستاد نوروزی، در همه مناطق استان اصفهان فعالیت این ستاد از تاریخ ۲۴ اسفند آغاز به کار و تا ۱۶ فروردین ادامه داشت.
وی ادامه داد: به صورت ۲۴ ساعته مسائل مربوط به قطار‌های مسافران پیگیری و ستاد استقبال و بدرقه مسافران نیز در کنار آن تشکیل شد.
وی بااشاره به اینکه در مجموع ۹۱ هزار نفر با قطار از مبدا و مقصد در ایام نوروز جا به جا شده اند، افزود: در این بین قطار‌های عبوری و ترانزیت نیز داریم که در این آمار جای ندارند و قطار‌هایی که از استان‌های همجوار می‌آیند اغلب در ایستگاه کاشان ترانزیت می‌شوند.
وی گفت: در برنامه کاری ما بحث‌های گردشگری وجود دارد، به دنبال هستیم که در سال جاری و سال آینده قطار‌های گردشگری مسیر کوتاه را در استان گسترش دهیم تا شاهد حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی باشیم.
وی درباره خرید ریل از ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: حمل و نقل در توسعه اقتصاد کشور نقش کلیدی دارد و در این راستا راه آهن در صدد است تا با خرید ریل از ذوب آهن ظرفیت جابجایی بار را افزایش دهد.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان افزود: خط راه آهن زرین شهر به بافق ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم امسال تکمیل شود.
وی افزود: در ایام نوروز ضریب اشغال ما در قطار ۱۰۰ درصد بوده و اگر شاهد افزایش تعداد صندلی باشیم به طور قطع مسافر بیشتری نیز جا به جا می‌شود.
وی درباره کاهش تاخیر از مبدا در ایستگاه اصفهان گفت: امسال در ستاد نوروزی راه آهن استان اصفهان تلاش شد تا قطار‌ها در بهترین زمان حرکت کنند و تاخیری در این زمینه نداشتیم.
سادات حسینی با اشاره به اینکه طرح TOD در ایستگاه اصفهان مطرح است و امکانات رفاهی و ورزشی در آن طرح دیده شده است افزود:در این طرح امکانات در کنار ایستگاه‌ها برای مسافران فراهم شده است.


انتهای پیام /س

میزان سفرهای ریلی

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.