سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکستن دیواره قره سو تهدیدی برای شهرستان بندر ترکمن

فرماندار بندرترکمن گفت: به علت حجم بالای آب، دیواره رودخانه قره سو شکسته شد و برای ترمیم آن ۳۰۰ نیرو با بکارگیری تجهیزات در حال تلاش هستند.

هیوه چی فرماندار بندرترکمن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: دیواره رودخانه قره سو در روستای آباد شکسته و حجم آب زیاد است که روستا‌های شهرستان بندر ترکمن را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ نیرو که از این تعداد ۱۰۰ نفر از لشکر ۳۰ پیاده گرگان و مابقی از نیرو‌های سپاه، بسیج، شهرداری، بخشداری، دهیاری و نیرو‌های مردمی پای کار هستند.

هیوه چی افزود: دستگاه‌هایی مانند، بیل مکانیکی، بردوزل، کامیون و همه لوازمی که برای بستن دیواره شکسته شده لازم است در محل مستقر است.

باران رگباری مداوم توام با طوفان در آخرین روز‌های سال ۹۷ که تمام گلستان را در برگرفت باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سد‌ها و به تبع آن بروز سیلاب از شرق این استان شد و در ادامه بخش‌های وسیعی از منطقه بویژه در شمال و شمال غرب را هم به زیر آب برد.

بر اثر این بارندگی کم سابقه و با گذشت نزدیک به ۲۰ روز؛ هنوز بخش‌هایی از استان گلستان بویژه در حوزه شهرستان‌های آق قلا و گمشان در زیر آب است و باتوجه به استمرار روان آب‌ها گویی پایانی بر این حادثه قهری وجود ندارد.

انتهای پیام/م

دیواره رودخانه قره سو شکست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.