سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش مقامات عراقی برای بازگشایی گذرگاه الولید

­عراق از بازسازی گذرگاه زمینی الولید در مرز سوریه برای بازگشایی آن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، یک مقام مسئول عراقی تاکید کرد در راستای آماده‌سازی‌ها برای بازگشایی گذرگاه عراقی الولید که در مقابل گذرگاه سوری تنف قرار دارد، کار بازسازی این گذرگاه آغاز شد. پیش از این نیز دولت‌های دو کشور تاکید کرده بودند در تلاش هستند تا گذرگاه مرزی بوکمال-قائم را نیز بازگشایی کنند.

نعیم الکعود، رئیس کمیته امنیتی شورای استان الانبار عراق گفت: اواخر هفته گذشته، جلسه‌ای بین شورای استان الانبار و رئیس شورای گذرگاه‌های مرزی عراق، به منظور بررسی بازگشایی گذرگاه الولید در مرز سوریه، در غرب این استان غربی عراق برگزار شد.

الکعود در ادامه اشاره کرد در این دیدار تصمیم گرفته شد به منظور بازگشایی دوباره گذرگاه الولید، کار بازسازی در آن آغاز شود.

وی افزود هماهنگی‌ها برای بازگشایی این گذرگاه بین عراق و سوریه انجام می‌گیرد.

وی همچنین گفت: هزینه بازسازی گذرگاه الولید که در ناحیه الولید در غرب استان الانبار واقع شده است، ۵ تا ۶ میلیارد دینار عراق خواهد بود.

الکعود افزود در جلسه مقرر شد دولت محلی الانبار کار بازسازی گذرگاه الولید را به دست گیرد و پس از آن دولت عراق و سوریه بر سر تدابیر لازم برای بازگشایی این گذرگاه زمینی بین دو کشور توافق خواهند کرد. وی همچنین پیش‌بینی کرد به منظور بازگشایی این گذرگاه دیدار‌های متقابلی بین هیئت‌های عراقی و سوری صورت گیرد.

این در حالی است که یک روز پیش از اظهارات این مسئول عراقی نیز، ایران بر ضرورت بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بین خود و عراق و همچنین بین عراق و سوریه تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.