سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جدید وزارت معارف افغانستان برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه

وزارت معارف افغانستان طرح تازه ای را روی دست گرفته که بر اساس آن، برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه زمینه کار عملی سه ساله فراهم می گردد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت معارف افغانستان طرح تازه ای را روی دست گرفته که بر اساس آن، برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه زمینه کار عملی سه ساله فراهم می گردد.

نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف افغانستان گفت که این طرح در تفاهم با وزارت تحصیلات عالی تدوین شده و بر اساس آن دانشجویان این دانشگاه در سال دوم تحصیلی شان به عنوان کارآموز جذب معارف می شوند و پس از سپری شدن یکسال از دوره کار آموزی، می توانند همزمان با ادامه تحصیل به شکل رضاکار در مکاتب تدریس نمایند.

نزهت افزود که هر دانشجوی علاقمند به این برنامه می تواند با پایان دوره تحصیلی خود، تجربه کاری سه ساله کسب کند.

محصلانی که این برنامه را موفقانه سپری می نمایند به عنوان کاندیدهای رزرو برای استخدام در بست های رسمی معلمی در نظر گرفته می شوند.

نزهت همچنین اظهار داشت که کسب تجربه کاری و آموزش شیوه های تدریس به گونه عملی برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه کمک می کند تا آنها در امتحان های معلمی، نمرات قناعت بخش حاصل نمایند.

وزارت معارف افغانستان رفع کمبود معلم و فراهم سازی زمینه یادگیری عملی شیوه‌های تدریس برای محصلان علاقمند به خدمت معلمی در معارف را از مزایای عمده این طرح عنوان کرده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.