سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی ۳۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره کُردی پرژه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: تاکنون ۳۸۱ اثر شعر و مقاله به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادبیات کُردی پرژه ارسال شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، زبیر حسین پناهی گفت: تاکنون ۳۷۳ اثر شعر از ۱۱۲ شاعر و هشت مقاله از ۸ نویسنده به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادبیات کُردی پرژه ارسال شده است.

وی با اشاره به اهدای جوایز نفیس به ۳ اثر برتر این جشنواره گفت: این جشنواره در ۲ بخش شعر و شعر پژوهی با حضور شاعران، نویسندگان و صاحب نظران ۵ استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام شده این جشنواره مقرر بود در روز‌های ۲۴ و ۲۵ فروردین سال جاری به میزبانی کامیاران برگزار شود که این زمان تغییر و به نیمه اول اردیبهشت موکول شد.

 پناهی با بیان اینکه این برنامه فرهنگی با همکاری انجمن فرهنگی و ادبی شیوا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی کامیاران برگزار می‌شود، اضافه کرد: دلیل تغییر زمان در برگزاری این جشنواره تداخل برنامه‌های این اداره است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادبیات کُردی پرژه با هدف توسعه فرهنگ و ادبیات کردی براساس منویات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگی بودن استان کردستان، آشنا کردن شاعران مناطق کردنشین با یکدیگر و شناسایی ادبیات و فرهنگ بومی منطقه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: جلال احمدی از سنندج، جمیل آهنگرنژاد از کرمانشاه و محمد موفقی از داوران این جشنواره در سومین دوره برگزاری آن هستند.

انتهای پیام/م

ارسال آثار شاعران ونویسندگان کردستانی به جشنواره کُردی پرژه

برچسب ها: اخبارهنرمندان ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.