سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه‌های صحن علنی؛

نمایندگانی که یک شبه «سردار» شدند/ از روحانیون مجلس تا زنان بهارستان+ فیلم و تصاویر

جلسه علنی امروز مجلس در حالی برگزار شد که پوشیدن لباس پاسداری از سوی نمایندگان با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه علنی امروز مجلس ساعت ۸:۲۰ دقیقه در حالی آغاز شد که این بار نمایندگان با لباس‌های متحدالشکل سبز رنگ در خانه ملت حاضر شدند.

شب گذشته بود که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را گروه تروریستی اعلام کرد، لذا وکلای ملت برای حمایت از این نهاد این انقلابی پیش از برگزاری جلسه علنی پارلمان لباس پاسداری بر تن کردند.

بیشتر بخوانید: ماجرای پوشیدن لباس سپاه توسط نمایندگان مجلس چه بود؟ 

پس از آغاز رسمی جلسه علنی مجلس، سرود ملی کشورمان نواخته شد و نمایندگان مجلس به پا خواستند، پس از طنین انداز شدن سرود ملی نمایندگان مجلس شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

سپاه در قلب ملت ایران

پس از قرائت دستور کار مجلس از سوی هیئت رئیسه، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور گفت: رفتار ننگین رژیم آمریکا در این روز‌ها که با وقاحت و پررویی سپاه پاسداران را جزء گروه‌های تروریستی اعلام کرد، نشان گر عمق کینه ورزی و سفاهت و جهالت این رژیم است.

وی افزود: سپاه که در قلب ملت ایران جای دارد و عامل امنیت کشور است را متهم می‌کنید، همه ملت ایران مفتخر است که پشتیبان سپاه است و همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.

نماینده‌ای که تروریست می‌شود!

پس از سخنرانی رئیس مجلس، حاجی‌دلیگانی  نماینده شاهین شهر طی اخطاری گفت: اگر دفاع از کشور و مرز‌ها تروریست تعریف می‌شود، بنده نیز تروریست هستم، همه ملت ایران پشت سپاه هستند تا ثابت کنند ایرانی و انقلابی‌اند و نماد سپاهی بودن ما با حضور لباس آنهاست که نشان دهنده وحدت و یکپارچگی مجلس است.

لاریجانی رئیس مجلس  هم به مزاح در پاسخ به حاجی دلیگانی گفت: البته این اخطار که خودتان را تروریست می‌دانید، وارد نیست.

 

نمایندگانی که سردار شدند

نکته جالب در جلسه علنی امروز و در جریان پوشیدن لباس پاسداری توسط تمام نمایندگان مجلس این بود که حتی روحانیون مجلسی هم لباس پاسداری به تن کرده بودند همچنین نمایندگان خانم هم برای همراه شدن در این حرکت، چفیه بر روی شانه‌های خود انداختند.

طبق تصمیم هیئت رئیسه قرار شد تا از هر فراکسیون دو نماینده در حمایت از سپاه و محکوم کردن این اقدام آمریکا سخنرانی کند، لذا زمانی که نوبت به سخنرانی کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات رسید، قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس با مزاح خطاب به او گفت: سردار کریمی قدوسی بفرمایید.

عکس یادگاری نمایندگان با لباس پاسداری

البته حاشیه های مجلس به اینجا ختم نمی‌شد تا جایی که وکلای ملت مدام گروهی و چند نفری گرد هم می‌شدند و با لباس جدید خود عکس یادگاری می‌گرفتند؛ گرفتن عکس های یادگاری پایان نداشت و پس از پایان نشست نوبت صبح امروز، همه نمایندگان با جمع شدن در جایگاه هیات رئیسه با لباس‌های سبز پاسداری خود عکس یادگاری دسته جمعی گرفتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
کارنمادین قشنگی بود ولی عده ای درمجلس حرکات وسخنان وموضع گیریهاشون 180درجه فرق میکنه(غربگرایان)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
درود