سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به کما رفتن زن مشهدی هنگام عمل زیبایی/ جان مهمتر است یا زیبایی؟

یک زن جوان در پی جراحی زیبایی به منظور تزریق چربی در مطب یکی از پزشکان جراح عمومی در مشهد به کما رفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروند مشهدی حین جراحی زیبایی به کما رفت؛ بنابر اظهار جراح معالج، این زن ۳۶ ساله پیشتر جراحی زیبایی شکم انجام داده و این بار تقاضای تزریق چربی داشت.

وی تصریح کرد: در این حادثه بنا به گفته جراح ابتدا آمپول بی حسی در ناحیه شکم بیمار تزریق شد و در همین هنگام مشکل حادی برای یکی از بیماران در بیمارستان پیش آمد و پزشک مطب را ترک کرده و بعد ازیک ساعت باز می‌گردد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پزشک پس از بازگشت به مطب شروع به تزریق داروی بی حسی و ماده‌ای خاص جهت لیز چربی‌ها در شکم بیمار کرده تا قابلیت خارج نمودن آن‌ها ایجاد شود که ناگهان بیمار دچار علائم شبیه تشنج و سیانوز می‌شود.
انجیدنی افزود: در پی این حادثه که در روز تعطیل رخ داده بود پزشک جراح از اورژانس ۱۱۵ و کلینیک زیبایی واقع در طبقه بالای مطبش تقاضای کمک می‌کند، اما در پی عدم موفقیت عملیات احیای قلبی و تنفسی، بیمار دچار عارضه مغزی شده و با حالت کما عمیق به بیمارستان قائم (عج) مشهد منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: از لحاظ فرآیند‌های مربوط به حوزه معاونت درمان، این پزشک مجاز به فعالیت در روز تعطیل نبوده و انجام هرگونه عمل جراحی در محل مطب به غیر از موارد ذکر شده در آیین نامه‌های وزارت بهداشت، ممنوع است.

انتهای پیام//ا. س
 

تخلف پزشک و به کما رفتن زن جوان مشهدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.