سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی

بیست و یکمین دوره انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مراکز رای‌گیری در فلسطین اشغالی برای برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی دقایقی قبل باز شدند.

این بیست و یکمین دوره انتخابات پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی است و طبق آخرین نظرسنجی‌ها، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و ائتلاف آبی سفید به ریاست «بنی گانتز» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از بیشترین شانس برای پیروزی در این انتخابات برخوردارند.

حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار رأی دهنده برای انتخاب ۱۲۰ نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پای صندوق‌های رأی فراخوانده شده‌اند. انتخابات تا ساعت ۲۲ به وقت محلی (۱۹ به وقت گرینویچ) ادامه خواهد داشت.

این انتخابات به مثابه یک همه‌پرسی در حمایت یا مخالفت با نتانیاهو است که از بیش از ۱۳ سال پیش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و در پایان آن، حزب یا ائتلافی که بیشترین آراء را به دست آورد، نخست‌وزیر آینده را تعیین می‌کند.

در انتخابات امسال حدود ۴۰ لیست از احزاب مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند. طبق آخرین نظرسنجی‌ها، دو جریان رقیب اصلی در این انتخابات یعنی حزب لیکود و ائتلاف آبی‌سفید هر کدام ۲۸ کرسی به دست خواهند آورد.

نتانیاهو و گانتز در حال رای دادن در انتخابات امروز

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
واحد
۱۰:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
م
۱۰:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ننگ بر رژیم صهیونیستی