سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ژله رویال در قیر و کارزین آغاز شد /کسب در آمد قابل توجه برای زنبور داران

مسئول بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: آغاز برداشت ژله رویال از کندو‌های ساماندهی شده انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر رضایی مسئول بهبود تولیدات دامی قیر و کارزین گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط  جوی در منطقه امکان تولید ژله رویال فراهم شده که تعدادی از زنبورداران  استحصال از کندو ها  را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ژله شاهانه از جمله محصولات ثانویه زنبور عسل بوده بیان کرد: در حال حاضر بدلیل  آشنا نبودن با روش های نوین تولید ، زنبورداران به تولید عمده آن توجه چندانی نداشته اند، که با توجه به  معرفی روش های نوین  اقتصادی، تولید عمده ژله شاهانه در حال فراگیر شدن است.

رضایی با اشاره به تولید ژله شاهانه که در گذشته به روش یتیم کردن کندو بوده و میزان ژله استحصال شده از آن ناچیز بوده تصریح کرد: در حال حاضر با معرفی روش نوین چینی از طریق ساماندهی کندو ها موجب سهولت در کار و افزایش میزان استحصال ژله شده است.

مسئول تولیدات دامی این شهرستان در خصوص خواص درمانی و کاربرد های بسیار مهم ژله شاهانه افزود : این محصول از ارزش افزوده بالایی برخوردار است که می تواند موجب کسب درآمد قابل توجهی برای زنبورداران باشد و برای تولید ژله رویال بر خلاف تولید عسل وجود مراتع قوی و تعداد کندوی زیاد مد نظر نیست و می توان با حداقل کندو نیز عسل تولید کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و طبیعت قشلاقی،  قیر و کارزین از جمله مناطق مورد علاقه زنبورداران در فصل های پاییز و زمستان است که بالغ بر ۶۸ هزار کلنی زنبور عسل را در خود جای داده که برداشت ژله رویال از کندو های ساماندهی شده  زنبورداران این شهرستان  آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از ۱۰ کیلوگرم از این محصول ارزشمند در این فصل ‌تولید شود.

انتهای پیام/ت

آغاز برداشت ژله رویال در قیرو کارزین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.