سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت سیل به ۹۹۹ واحد مسکونی در استان کردستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: بارش‌های سیل آسای ابتدای سال جاری موجب آسیب دیدگی ۹۹۹ واحد مسکونی در این استان شد که ۸۷۶ واحد آن تخریب شده و نیازمند بازسازی کامل است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا قادری در نشست خبری که به مناسبت ۲۱ فروردین چهلمین سالروز تاسیس بنیاد مسکن برگزارشد، گفت:ازاین تعداد، ۸۴۰ واحد روستایی و ۳۶ واحد شهری است.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ واحد هم به تعمیر نیاز دارند، افزود: ۹۷ واحد از این تعداد در روستا‌ها و ۲۶ واحد نیز در مناطق شهر هستند البته آمار خانه‌های آسیب دیده بدلیل مسدود بودن برخی مسیر‌های روستایی و نبود امکان سنجی در حال بررسی و افزایش است.

قادری به اعلام آمادگی بنیاد مسکن کردستان به عنوان استان معین برای کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین برای کمک به سیل زدگان به استان لرستان اعزام شده است.

وی در ادامه به سیل سال ۹۵ و زلزله پارسال در کردستان اشاره کرد و افزود: در این حوادث یک هزار و ۷۲ واحد مسکونی دچار آسیب شد که به بانک‌های عامل معرفی و برای دریافت تهسیلات عقد قرارداد شدند.

قادری اظهار داشت: از این تعداد، ۴۲۵ واحد روستایی و ۵۴۰ واحد شهری است و یک هزار و ۶۱۰ واحد هم به تعمیرات نیاز داشتند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: از این تعداد تاکنون ۱۱۸ واحد آماده بهره برداری است و همزمان با سالگرد تاسیس بیناد مسکن به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی به برنامه‌های سالروز تاسیس این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: ۹ طرح هادی با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در استان کردستان بهره برداری می‌شود.

قادری گفت: بهره برداری از ۴۳ هزار و چهارصد و دهمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده و واگذاری ۸۱ هزار و چهارصد و پانزدهیمن سند مالکیت و بهره برداری از ۱۲ واحد مسکن محرومین در کامیاران از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی اضافه کرد: امسال طرح بازنگری ۴۳ طرح هادی روستایی نیز اجرا و ۱۲۷ طرح هادی با ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار در استان اجرا می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان، سهمیه استان در صدور اسناد مالکیت روستایی را ۲ هزار و ۵۰۰ جلد و مقاوم سازی چهار هزار واحد مسکونی اعلام کرد.

قادری تاکید کرد: مقاوم سازی ۲۵۰ واحد مسکونی شهری را نیز امسال در برنامه داریم.

وی به اجرای طرح هادی روستایی نیز اشاره کرد گفت: برای یک هزار و ۳۴۸ روستای استان اجرای طرح هادی مصوب شده که در ۵۱۶ روستا حداقل یک فاز به اجرا در آمده که ۷۵ درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به خدمات این نهاد در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۴۵ واحد مسکونی در ثلاث باباجانی که تخریب شده بود احداث و عملیات تعمیر ۱۲ هزار و ۳۸۶ واحد مسکونی هم به اتمام رسیده که همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: حوادث ، اخبارکردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.