سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور:

هیچ کدام از آثار موجود در موزه‌ها از حادثه سیل آسیب ندیده‌اند

کارگر گفت: اگرچه سیل آسیب‌هایی به برخی از شهر‌های کشور زده، اما تا به حال آسیب جدی در موزه‌ها دیده نشده است.

محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور، در خصوص خسارات احتمالی به آثار تاریخی موزه‌ها در پی حادثه سیل به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: خیلی خوشحالم که بگویم اگرچه سیل آسیب‌هایی به برخی از شهر‌های کشورمان زده، اما تا به حال آسیب جدی در موزه‌ها دیده نشده است. البته آب به برخی از فضا‌ی موزه‌ها وارد اما خیلی سریع کنترل شده است. در برخی از موزه‌ها نیز که در برخی از شهر‌های در خطر واقع شده بودند، تمهیداتی را در نظر گرفتیم و برخی از مخازن را بنا بر احتیاط تخلیه کردیم و به مکان دیگری بردیم. الحمدلله با مدیریتی که در استان‌های مختلف صورت گرفت، تا امروز هیچ کدام از آثار موجود در موزه‌ها از سیل آسیبی ندیده‌اند. امیدواریم که این مدیریت مانع آسیب دیدن اشیا شود.

وی افزود: علی رغم اینکه برخی از استان‌های ما در تعطیلات نوروز دچار سیل شدند، آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه‌های مختلف متعلق به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. به گونه‌ای که در سال گذشته ۷ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر از موزه‌های متعلق به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازدید کردند و امسال در ایام نوروز بالغ بر ۸ میلیون و پانصد هزار نفر.

مدیر کل امور موزه‌های کشور اظهار کرد: در میان شهر‌ها ما بیشتر بازدید موزه‌ها را در تهران داشتیم و سپس استان‌های فارس، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین بازدید‌ها را داشتند. مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد با توجه به حجم و تعدد موزه‌های خود، بیشترین مخاطب را داشته است. مجموعه تاریخی و فرهنگی گلستان، حافظیه، تخت جمشید، نیاوران و موزه‌های استان اصفهان و موزه‌های دیگر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، سیل ، بازدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.