سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی نماینده سازمان ملل از رفتار مردم ایران شوکه می‌شود

هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در ایران گفت: هنگامی که در سازمان ملل متحد در نیویورک بودم، تحت تاثیر اخبار مربوط به کرامت، روح قوی انسانی و حمایت مردم ایران از یکدیگر قرار گرفتم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خانم اوگوچی دنیلز هماهنگ کننده مقیم ملل متحد و جمهوری اسلامی ایران درباره پاسخ سازمان ملل متحد به تلاش‌های حمایتی دولت برای کمک به مردم سیل زده در ایران گفت: همه ما در سازمان ملل متحد به دلیل کشته، مجروح شدن و خسارت‌های وارده سیل‌های شدید در ایران عمیقا متاسفیم. اجازه دهید از جانب خانواده ملل متحد بار دیگر مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده قربانیان، دولت و مردم ایران تقدیم نمایم. مایلم تلاش‌های دولت در زمینه امداد و نجات را تحسین کنم. در عین حال خسارت به زیرساخت‌ها مانند خانه‌ها، جاده‌ها، خطوط راه آهن و غیره  قابل توجه است. می‌دانید سیل‌ها همچنان ادامه و عملیات امداد و نجات نیز تداوم دارد سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی قویا متحد به حمایت از دولت و مردم ایران در این برهه هستند می‌خواهیم کسی نادیده انگاشته نشود.

وی ادامه داد: ما هماهنگی عالی و تنگاتنگ در پاسخ به این وضعیت اضطراری با دولت و جامعه بین الملل داشته و داریم. تا کنون سازمان ملل متحد ۱ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار کمک علاوه بر منابع موجود برای مساعدت فوری مستمر به منظور تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی، آب، تاسیسات بهداشتی، سلامت و سرپناه را بسیج کرده است. سازمان ملل متحد و جامعه جهانی، پس ار ارائه کمک‌های نجات دهنده فوری از تلاش‌های دولت برای استراتژی‌های میان و بلند مدت جهت کاهش بلایای طبیعی حمایت می‌کند، بنابراین مبالغی بیشتر برای اقدام فوری، میان مدت و بلند مدت شامل کاهش خطر، مورد نیاز است. با وجود چالش‌های ایجاد شده به وسیله جو سیاسی فعلی، سازمان ملل متحد قادر بوده به ویژه برای تدارک و ارائه اقلام مورد نیاز به کشور، حمایت به موقع و مناسب ارائه دهد. ما به همکاری خود با طرف‌های مربوطه ادامه می‌دهیم تا نیاز انسانی مرتفع گردد.

دنیلز اظهار کرد: هنگامی که این جانب در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بودم، از نزدیک بحران ایران را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کردنم. تحت تاثیر اخبار مربوط به کرامت، روح قوی انسانی، تاب آوری و حمایت مردم ایران از یکدیگر قرار گرفتم. جوامع به خاطر این فاجعه متحد شدند. کودکان هدایا و عیدی‌های سال نو خود را برای کمک به سیل زدگان اهدا می‌کردند. در زمینه بهداشت و سلامت، سازمان ملل متحد از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت می‌نواید و کمک‌های فنی با خدمات سلامت و اقلام پزشک اضطراری ارائه می‌دهد.

وی افزود: سازمان ملل متحد در زمینه سر پناه اضطراری، از تلاش‌های سازمان هلال احمر ایران، بنیاد مسکن و وزارت کشور حمایت کرده و کمک‌های فنی برای ایجاد و مدیریت سرپناه‌های موقت همچنین امکانات سر پناه اضطراری ارائه می‌دهد. در زمینه آب، تاسیسات بهداشتی و بهداشت سازمان ملل متحد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برنامه‌های این وزارتخانه برای ارائه کمک‌های فنی به منظور تهیه آب آشامیدنی و امکانات شست و شو برای رفع نیاز منازل و مقاصد بهداشتی حمایت می‌کند.

دنیلز در ادامه افزود: در زمینه آموزش، سازمان ملل متحد از وزارت آموزش و پرورش در فرایند کمک‌های فنی و امکانات برای فضا‌های موقتی یادگیری بر اساس مشورت با جوامع محلی حمایت می‌نماید. در زمینه حمایت از مراقبت‌ها سازمان ملل متحد از وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر در زمینه تیم‌های حامی روانی- اجتماعی حمایت می‌نماید.
هماهنگ کننده مقیم ملل متحد گفت: سازمان ملل متحد در زمینه بهبود اولیه؛ از سازمان مدیریت بحران و تلاش‌های وزارتخانه‌های مرتبط برای رفع نیاز‌های مردم و جوامعی که بیشترین صدمات را از سیل دیده‌اند، همکاری می‌نماید. می‌دانیم زنان، کودکان، افراد دارای معلولیت و سالمندان معمولا آسیب پذیرترین‌ها در بین جوامع تحت تاثیر بوده بنابراین نیازمند توجه ویژه هستند. علاوه بر این مایلم این نکته را بار دیگر به رسمیت بشناسم که ایران نزدیک به ۴ دهه میزبانی سخاوتمند برای نزدیک به ۱ میلیون پناهنده از سایر کشور‌ها بوده است. در راستای این سنت موجب دلگرمی است بنگریم چگونه نیاز‌های این گروه‌ها به گونه‌ای برابر پاسخ داده شود.

وی عنوان کرد: سازمان ملل متحد با هماهنگی مسئولان ملی و محلی، بازدید میدانی از نواحی تحت تاثیر سیل به منظور ابراز همبستگی خود، اما از آن مهم‌تر درک اینکه بیشترین نیاز‌های ضروری کدام است و کدام استان‌ها به کمک‌های سازمان ملل متحد نیاز دارند، همچنین مذاکره با مسئولان در مورد اینکه چگونگی ارائه کمک‌ها به بهترین شکل به نواحی تحت تاثیر سفر می‌کنند.

دنیلز در پایان افزود: ما مشتاقانه به همکاری موثر خود ادامه می‌دهیم و تلاش‌های مسئولان در بهبود اوضاع کمک می‌نماییم. سازمان ملل متحد در اینجا حضور دارد تا تفاوتی ایجاد کند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ملکوت
۱۴:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مگه در جنگ هشت سال ندیدید که 60 کشور با ملت ایران در جنگ بودن اما ملت ایران مانند کوه پشت سر هم ایستادگی کردنند و دشمن را سرنگون شد سل که چیزی نیست برای ملت ایران برای ایثار و گذشت برای همدیگر .