سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ قهرمانان اروپا؛

مصاف تمام انگلیسی تاتنهام و سیتی در لندن/ لیورپول در جهنم آنفیلد در انتظار اژد‌های پرتغال

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب «سه‌شنبه» با برگزاری ۲ مسابقه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، با برگزاری ۲ مسابقه آغاز می‌شود که تیم تاتنهام میزبان منچسترسیتی خواهد بود و لیورپول از پورتو  پذیرایی می‌کند.

تاتنهام - منچسترسیتی

همه نمایندگان انگلیس موفق شدند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه یابند و از هشت تیم حاضر در این مرحله، چهار تیم انگلیسی هستند. اتفاقی که برای نخستین بار از فصل ۰۹ -۲۰۰۸ رخ داده است. ۲ تیم از چهار تیم انگلیسی حاضر در این مرحله یعنی تاتنهام و منچسترسیتی در قرعه کشی به یکدیگر برخورد کردند و امشب دیداری حساس برگزار خواهند کرد.

دیداری که بسیاری از کارشناسان شانس منچسترسیتی را بیشتر از تاتنهام برای صعود می‌دانند. زیرا سیتی در جدول لیگ جزیره ۱۶ امتیاز بیشتر از تاتنهام رده سومی دارد و یک پله بالاتر از این تیم است. البته سیتی یک بازی کمتر از لیورپول صدرنشین دارد و در صورت برد در بازی معوقه، صدرنشین لیگ جزیره خواهد شد. همچنین دیدار رفت ۲ تیم در لیگ برتر یک بر صفر به سود منچسترسیتی مهمان به پایان رسید.

این مسابقه در ورزشگاه جدید تاتنهام هاتسپر و به قضاوت کویپرس هلندی برگزار می‌شود، ورزشگاهی که چهارشنبه هفته گذشته در بازی تاتنهام و کریستال پالاس افتتاح شد و امشب دومین مسابقه در آن برگزار می‌شود.

بسیاری از کارشناسان تیم پپ گواردیولا را یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر اروپا می‌دانند و معتقدند سیتیزن‌ها می‌توانند امسال برای نخستین بار در تاریخ خود قهرمان اروپا شوند. اما تاتنهام آنقدر آماده نشان نداده که آن‌ها را مدعی قهرمانی دانست و نتایج پرفراز و نشیبی گرفته است.

تاتنهام در مرحله قبل توانست به راحتی تیم دورتموند را با چهار گل در مجموع ۲ بازی حذف کند و به این مرحله برسد. دورتموندی که این روز‌ها برخلاف ابتدای فصل حال و روز خوشی ندارد و به شدت افت کرده است. بر عکس تاتنهام که این فصل لیگ قهرمانان را بسیار بد آغاز کرد، اما کم کم اوج گرفت و به سختی و تنها به دلیل گل زده بیشتر نسبت به اینتر، از مرحله گروهی صعود کرد.

منچسترسیتی نیز در مرحله قبل بازی بسیار راحتی داشت مخصوصا در مسابقه برگشت. آن‌ها در بازی رفت یک هشتم، سه بر ۲ شالکه را در آلمان بردند، اما در بازی برگشت اصلا به زحمت نیفتادند و در یکی از یک طرفه‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان، با هفت گل تیم آلمانی را در ورزشگاه اتحاد تحقیر کردند.

در تیم تاتنهام، اریک دایر، اریک لاملا، فرناندو یورنته، سرژ اوریر و وینست یانسن مصدوم هستند و این دیدار حساس را از دست داده اند.

منچسترسیتی نیز به جز آگوئرو که مهترین مصدوم این تیم است، فابین دلف، کلودیو براوو و اولکساندر زینچنکو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

برنده تاتنهام و سیتی در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت، در نیمه نهایی به مصاف برنده یوونتوس و آژاکس خواهد رفت.

مسابقه امشب نخستین تقابل ۲ تیم در رقابت‌های اروپایی است. در حالی که صد و پنجاه و هفتمین تقابلشان در همه رقابت‌ها محسوب می‌شود.

تاتنهام از سال ۱۹۷۳ به بعد، هرگز در مسابقات اروپایی، مقابل تیمی از انگلیس قرار نگرفته بود. آن‌ها در نیمه نهایی جام یوفای آن سال مقابل لیورپول قرار گرفته بودند.

منچسترسیتی نیز تاکنون چهار بار در بازی‌های اروپایی به مصاف تیم‌های انگلیسی رفته که هر چهار بار مغلوب شده است.

تاتنهام برای دومین بار است که یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند. نخستین بار آن‌ها در فصل ۱۱-۲۰۱۰ با پنج گل در مجموع ۲ بازی مغلوب رئال مادرید شدند.

ترکیب احتمالی تاتنهام: هوگو لوریس، فرتونگن، الدروایلر، تریپیر، داویس، دله علی، موسی سیسوکو، سون هیونگ مین، اریکسن، دنی رز، هری کین

ترکیب احتمالی منچسترسیتی: ادرسون، لاپورته، کمپانی، دنیلو، واکر، فرناندینیو، داوید سیلوا، دی بروینه، استرلینگ، برناردو سیلوا، گابریل ژسوس

لیورپول - پورتو

دیگر دیدار امشب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در ورزشگاه آنفیلد بین تیم‌های لیورپول و پورتو برگزار خواهد شد.

تقریبا همه تیم‌های حاضر در قرعه کشی این مرحله، آرزو داشتند تا در یک چهارم قرعه پورتو نصیبشان شود و در نهایت این قرعه شانس نصیب لیورپول شد تا بالاخره بخت و اقبال پس از چند قرعه سخت، به شاگردان کلوپ هم روی بیاورد. لیورپول که در دور گروهی، رقابت تنگاتنگی با پاری سن ژرمن و ناپولی برای صعود داشت و فقط به دلیل گل زده  بیشتر در خانه حریف نسبت به ناپولی به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد، در یک هشتم نیز با قرعه دشوار بایرن مونیخ روبرو شد، اما با عملکرد درخشان در ورزشگاه آلیانز موفق شد سه بر یک پیروز شود و گام به یک چهارم بگذارد. آن‌ها حالا به آسان‌ترین قرعه ممکن بر روی کاغذ در این مرحله برخورد کردند و باید به مصاف نماینده پرتغال بروند.

تیم پورتو، اما با کمی شانس و اقبال توانسته به این مرحله راه یابد. آن‌ها در دور گروهی در آسان‌ترین گروه رقابت‌ها بودند و توانستند به عنوان صدرنشین گروه به مرحله بعد راه یابند. سپس در مرحله بعد به مصاف رم رفتند و پس از شکست دو بر یک در بازی رفت در المپیکو، در بازی برگشت در خانه خود نتیجه را برگرداندند و کار را به وقت‌های اضافه کشاندند. در وقت‌های اضافه نیز با یک پنالتی کاملا جنجالی در دقیقه ۱۱۷ گل سوم را هم زدند و نماینده ایتالیا را حذف کردند و به این مرحله رسیدند. در این مرحله کاری بسیار دشوار دارند و باید به مصاف فینالیست سال قبل رقابت‌ها بروند.

لیورپول در لیگ برتر انگلیس رقابت تنگاتنگی با منچسترسیتی بر سر قهرمانی دارد و پورتو نیز در لیگ پرتغال همین وضعیت را با تیم بنفیکا دارد و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه دوم است.

برنده مسابقه رفت و برگشت این ۲ تیم، به مصاف برنده دیدار تیم‌های بارسلونا و منچستریونایتد خواهد رفت.

تنها مصدومان تیم کلوپ برای این دیدار، چمبرلین و جو گومز هستند و در تیم پورتو نیز تیس، خورخه، فابیانو و وینست ابوبکر مصدومند.

این ۲ تیم تاکنون ۶ بار در مسابقات اروپایی مقابل هم قرار گرفتند که لیورپول هرگز شکست نخورده است. (سه تساوی و سه برد برای لیورپول)

این ۲ تیم در مرحله یک هشتم فصل گذشته نیز با یدیگر برخورد کرده بودند که بازی رفت در پرتغال با پنج گل به سود لیورپول به پایان رسید و بازی برگشت در انگلیس بدون گل مساوی شد.

ترکیب احتمالی لیورپول: آلیسون بکر، ماتیپ، فن دایک، آرنولد، روبرستون، هندرسون، میلنر، واینالدوم، صلاح، مانه، فیرمینو

ترکیب احتمالی پورتو: کاسیاس، پپه، میلیتائو، کورونا، مانافا، پریرا، هررا، براهیمی، اوتاویو، مارگا، تیکوینهو


بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا فصل ۱۹-۲۰۱۸

صعود لیورپول در آلیانز با درخشش الماس سیاه / خودنمایی مسی در جشنواره گل بارسا مقابل لیون

کامبک تاریخی یوونتوس مقابل اتلتیکو با هت تریک رونالدو/تحقیر ژرمن‌ها در خاک انگلیس توسط منچسترسیتی


انتهای پیام/

پیش بازی لیگ قهرمانان اروپا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.