سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضا بیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سیل جهادی‌ها به سمت سیل‌زدگان خوزستان/ بعد از پلدختر حالا نوبت سوسنگرد است

مسئول قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش از انتقال فوری تیم ها به مناطق سیل زده خوزستان به ویژه سونگرد و عبدالخان برای ارائه خدمات جهادی به سیل زدگان خبر داد.

رضا بیات  فرمانده قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: حین برگشت از پروژه آب رسانی به 5 روستای مرزی و صعب العبور بلوچستان متوجه وضعیت سیل در لرستان شدیم و بنابراین یک روز بعد از سیل تیم‌هایمان در پل دختر و معمولان مستقر گردید و علاوه بر تامین و  توزیع  تعداد قابل توجهی آب و مواد غذایی میان سیل زدگان، توانستیم بالغ بر 45 منزل مسکونی پل دختر و معمولان را به طور کامل لایروبی و اساسیه منازل را از میان پسماندهای سیل خارج کنیم.

وی با اشاره به حضور پررنگ جهادگران در پل دختر، افزود: هم اکنون پل دختر از نظر استقرار تیم های جهادی اشباع شده و به حمدالله پیرو رسیدگی‌های فرماندهی سپاه کل و حاج قاسم، موکب های تهیه و توزیع غذا همگی در اینجا راه اندازی شده اند و تقریبا وضعیت پل دختر نسبت به روزهای نخست سیل مطلوب تر شده است. 

اجرای پروژه گسترده جهادی در خوزستان

بیات با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بحرانی خوزستان، هم اکنون تیم های این قرارگاه در حال انتقال و استقرار در خوزستان هستند، ادامه داد: شوش، سوسنگرد، عبداخان، الوان، شوشتر، شعبیه، حمیدیه و گورید خوزستان وضعیت بدی دارند و تقریبا روستاها را آب گرفته و دستور تخلیه‌شان صادر شده، بنابراین در وهله اول  آشپرخانه با ظرفیت طبخ  هر وعده بیش از هزار پرس غذای گرم  را در عبدالخان راه اندازی می کنیم که ظرف چند روز آینده انجام می‌شود. از سوی دیگر رصدهای امروز حاکی از آن است که متاسفانه کرخه هم از سمت غرب در تهدید آب گرفتگی و سیل قرارداد. 

وی گفت: همزمان با راه‌اندازی آشپزخانه، تیم های عمرانی قرارگاه، کار احداث سرویس های بهداشتی و حمام را برای هر کمپ آغاز می کنند که هم اکنون در حال  انجام است. 

فرمانده قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش همچنین با اشاره به نیاز مبرم مردم سیل زده خوزستان به خدمات بهداشتی و درمانی، تصریح کرد: هم اکنون مردم نیاز مبرم به خدمات درمانی، حضور پزشکان، روانپزشکان و روانشناسان دارند لذا در مرحله سوم  تیم های  پزشکی را در این مناطق مستقر میکنیم. 

وی یادآورشد: درمرحله چهارم و بعد از ساماندهی نسبی اوضاع بهداشتی و تیم های فرهنگی قرارگاه برای ارائه خدمات فرهنگی به سیل زدگان خوزستان مستقر می‌شوند که فعلا بیشترین تمرکزها به سمت سونگرد و سایر مناطق یاد شده معطوف است. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سیل ، دفاعی امنیتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.