سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شدید حزب حاکم ترکیه از اظهارات نتانیاهو درباره کرانه باختری

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه از اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرد و آن را گستاخانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی، عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم ترکیه، اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را عامل ایجاد تنش‌های شدید در غرب آسیا و جهان دانست.

او در کنفرانس مطبوعاتی در مقر حزب عدالت و توسعه در آنکارا، اظهارات نتانیاهو را «متهورانه» خواند و تاکید کرد او از این اظهارات به عنوان ابزاری انتخاباتی در جهت کسب حمایت راست‌های افراطی بهره می‌برد.

این سخنگو افزود: ”نخست وزیر اسرائیل یک بار دیگر پرده از چهره خصمانه و رفتار سبک‌سرانه‌اش برداشت“.

چلیک تاکید کرد کرد تصمیمات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره قدس و جولان نتانیاهو را به بیان چنین اظهاراتی تشویق کرده است.

او افزود: نخست وزیر اسرائیل همه ارزش‌ها را زیر سوال برده است. وی قانون گریزی و تروریسم را به بخشی از سیاست خود تبدیل کرده است. نباید به نتانیاهو اجازه حضور در نشست‌های بین المللی داده شود.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه همچنین اظهار کرد: ”اکتفا کردن جامعه جهانی به محکومیت و ابراز نگرانی صرف از اقدامات اسرائیل، متاسفانه باعث ظهور متجاوزی شده که جهان قبل از این شبیه آن را ندیده است. به این ترتیب دیگر چیزی به اسم جامعه جهانی باقی نخواهد ماند و طرف قوی به طرف ضعیف در همه بحران‌های جهانی تعدی خواهد کرد“.

شایان ذکر است، بنیامین نتانیاهو روز شنبه اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات نهم آوریل (فردا)، اجرای طرحی به منظور الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.