سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۵ عنوان برنامه در هفته هنر در خراسان شمالی

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته هنر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، وحید نمازی رئیس حوزه هنری استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ۱۵ برنامه محوری حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان گفت: شب شعر موسیقی مانه و سملقان، موسیقی مقامی آوای بهار در شیروان، چهارمین محفل طنز حوزه هنری ، اجرای عمومی نمایش پلاک هشت ، نمایشگاه خوشنویسی و کاریکاتور ، اکران فیلم‌های جشنواره‌های عمار ، اوج و رویش و همچنین معرفی چهره برتر هنر انقلاب، از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است که از ۲۰ فروردین ماه در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: فرهنگ سازی و مردمی سازی شعار رونق تولید ، از دیگر اولویت‌های امسال است و برای تحقق این اهداف، فناوری‌ها و رسانه‌های جدید همچون موشن گرافی و اینفوگرافی را مد نظر قرار می‌دهیم.

نمازی به طرح مشکلات اعتباری حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته باوجود کمبود اعتبار در واحد‌های هنری این حوزه، اما حجم برنامه‌ها و افتخارات افزایش چشم گیری داشته است که هفت رویداد ملی و منطقه‌ای برگزار کردیم و ۲۰ تئاتر و پنج فیلم و دو آلبوم موسیقی تولید کردیم که قابل توجه است.

وی معرفی چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی استان را شاخص‌ترین برنامه هفته هنر انقلاب اعلام کرد و افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی چهره‌های برتر هنر انقلاب خراسان شمالی در ۶ واحد هنر انقلاب معرفی و تجلیل خواهند شد.

رئیس حوزه هنری استان همچنین به برگزاری چهارمین محفل طنز حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: طنز به عنوان یک جریان ادبی و مورد نیاز برای خراسان شمالی باید مورد توجه قرار گیرد از همین رو از شاعران طنزپرداز کشور برای حضور در این محفل دعوت شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی درباره تئاتر بچه‌های مسجد، گفت: برای سومین بار متوالی فراخوان برگزاری تئاتر بچه‌های مسجد اعلام و در این را بطه برنامه‌های بلند مدت در نظر داریم و سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در هفته هنر انقلاب فیلم‌های صدر، عمار، اوج و رویش در سطح مدارس، مساجد و ادارات اکران می‌شود.

نمازی در ادامه گفت: امسال ۲۰ پروژه فرهنگی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام / ب 

برگزاری ۱۵ عنوان برنامه حوزه هنری خراسان شمالی در هفته هنر انقلاب

برچسب ها: حوزه هنری ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.