سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷ کشته در حوادث ترافیکی نوروزی جاده‌های فارس/کاهش ۶۷ درصدی تصادفات

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس از مرگ ۱۷ تن از هموطنانمان در حوادث ترافیکی استان در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد مرادیان مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در نشست خبری، گفت: در تعطیلات نوروزی امسال تعداد ۱۷ هزار و ۵۶۰ ماموریت توسط امدادگران اورژانس انجام شد.

وی از مصدوم شدن دو هزار و ۸۶۳ نفر در این مدت خبر داد و افزود: در حوادث جاده‌ای تعداد ۱۷ نفر از هموطنانمان در سر صحنه جان خود را از دست دادند.

مرادیان از کاهش ۶۷ درصدی تصادفات جاده‌ای در سطح استان نسبت به پارسال خبر داد و ادامه داد: در این مدت همچنین تعداد ۸ سورتی پرواز توسط بالگرد‌های اورژانس استان و انتقال ۱۰ مصدوم امداد هوایی انجام شد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس از گاز گرفتگی ۲۰۳ نفر در این مدت بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن خبر داد و تصریح کرد: ۸ تن بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به حوادث سیل اخیر شیراز، گفت: در زمان وقوع سیل ۳۴ آمبولانس دانشگاه داشتیم که حدود ۲۴ دستگاه دیگر نیز از سازمانهای مختلف به کمک آمدند و با توجه به تردد جا به جاییهای بیمار میان بیمارستانها بسیار مهم بود.

وی افزود: در دقایق اولیه، سیل از دروازه قرآن شروع شد و باید پیش بینی می‌کردیم که سیل به تمام شهر برسد به همین دلیل ۳۳۶ تخت بیمارستانی آماده شد.

مدیر اورژانس فارس یادآور شد: در حادثه سیل ۱۷ مصدوم در صحنه مداوا شدند و ۲۶ مصدوم نیز انتقال داده شد.

مرادیان تصریح کرد: مصدومین بدحال با آمبولانس انتقال داده شد که در همان روز نیز در محل دروازه قرآن ۲ کودک توسط اورژانس احیا و به حالت عادی بازگشتند.

انتهای پیام/چ

حوادث ترافیکی نوروزی در جاده‌های فارس

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.