سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی ۱۴۴ هزار نفر از گردشگری آبی در اروند و کارون

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در تعطیلات نوروز امسال حدود ۱۴۴ هزار مسافر و گردشگر در بندر خرمشهر از جاذبه‌های دریایی کارون و اروند رود استفاده کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نوراله اسعدی روز مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر دوشنبه گفت: امسال نیز با برنامه‌ریزی مناسب زمینه فعالیت بیش از پیش گردشگری دریایی برای میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در بندر خرمشهر فراهم شد.

وی با بیان اینکه نوروز امسال برای نخستین بار گشت دریایی ویژه کاروان‌های راهیان نور در بندر خرمشهر راه‌اندازی شد افزود: میهمانان نوروزی با حضور در بندر خرمشهر، از جاذبه‌های گردشگری رودخانه‌های کارون و اروند دیدن کردند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه تعداد شناور‌ها یی که نوروز ۹۸ به مردم خدمات ارایه کردند را ۱۱ فروند شناور شامل کشتی مسافری، موتور لنج و ۲۰۰ فروند قایق موتوری عنوان کرد و ادامه داد:امسال با وجود اینکه در برخی روز‌ها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی ممنوعیت تردد شناور‌ها اعلام شد گردشگری آبی در اروندرود و کارون با استفاده از قایق‌های تفریحی، شناور‌های مسافری و لنج مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

اسعدی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا پایان تعطیلات نوروزی بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر نیز در قالب کاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی از مجموعه بندر خرمشهر دیدن کردند.

وی ساختمان قدیمی بندرخرمشهر، جاذبه‌های دریایی، اسکله‌ها و تجهیزات دریایی و بندری، پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون را از اماکن مورد بازدید میهمانان نوروزی در بندرخرمشهر عنوان کرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از حضور تیم تجسس و نجات دریایی و گشت یگان حفاظت بندر خرمشهر طی برنامه‌های گردشگری دریایی امسال خبر داد و گفت: بر اساس تمهیدات صورت گرفته و رعایت نکات ایمنی و دریایی در سواحل کارون و اروند و رعایت آن از سوی مسافران نوروزی و توزیع جلیقه نجات، هیچ حادثه دریایی حادی در حوزه استحفاظی این اداره کل رخ نداد.

انتهای پیام/ د

بهره مندی ۱۴۴ هزار نفر از گردشگری آبی

برچسب ها: نوروز98 ، گردشگری آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.