سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل بیش از ۳۷۵ سامانه آبرسانی در روستا‌ها و مناطق شهری سیل زده استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیش از ۳۷۵ سامانه آبرسانی در روستا‌ها و مناطق شهری سیل زده استان توسط اکیپ‌های بهداشت محیط معاونت بهداشتی کنترل شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وقوع سیل هفته گذشته گفت : سلامت آب آشامیدنی در کنترل کامل مراقبان سلامت محیط است.

وی گفت : در این راستا و با اولویت روستا‌ها و مناطق شهری سیل زده بیش از ۳۷۵ مورد بازدید از سامانه‌های آبرسانی با ریسک بالا در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیل‌های بی سابقه و تهدید منابع آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان، اقدام‌های مدیریتی و عملیاتی درون بخشی و بین بخشی گسترده‌ای در راستای پیشگیری از آلودگی آب شرب و جلوگیری از بیماری‌های منتقله از آب در مناطق سیل زده صورت گرفته است.

وی همچنین اظهار داشت: انجام یک هزار و ۶۹۰ مورد تست کلرسنجی، ۶۶۰ مورد کدورت سنجی، ۵۴۰ مورد نمونه آزمایش میکروبی و توزیع بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد گندزدا از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در این خصوص بوده است.

شکیبا از تهیه و توزیع دفترک ها، پیام‌ها و بنر‌های آموزشی در راستای رعایت بهداشت فردی و بیماری‌های منتقله از آب و برگزاری ۷۲ جلسه هماهنگی بین بخشی با ادارات آب و فاضلاب، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به منظور پیگیری و رفع به موقع فوریت‌های بهداشتی آب نیز در این ایام خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: در این راستا ۲۵۰ بازرس بهداشت محیط در قالب کشیک در تمام ساعات شبانه روز مشغول بازدید‌های میدانی و کنترل سلامت آب آشامیدنی هستند و خوشبختانه در نتیجه این مداخلات مستمر و به موقع تاکنون موردی از بیماری‌های منتقله از آب در سطح استان گزارش نشده است.

 

 

انتهای پیام/د

سلامت آب آشامیدنی در کنترل کامل مراقبان سلامت محیط

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.