سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظ آشتیانی: مهم تر از کسب جایگاه نایب رئیسی AFC بحث تاثیرگذاری تاج است

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران گفت: صرف اشغال کردن یک مسئولیت دلالت بر کارآمدی آن مدیر ندارد و مهم کارآمدی مدیر است.

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر انتخاب مهدی تاج به عنوان نایب رئیس AFC در منطقه آسیای میانه برای فوتبال ایران بیان کرد: صرف اشغال کردن یک مسئولیت دلالت بر کارآمدی آن مدیر ندارد و مهم کارآمدی مدیر است. علی کفاشیان چه عملکرد مثبتی در پست نایب رئیسی AFC داشت که مهدی تاج هم بخواهد آن را انجام بدهد.

جایگاه و عنوان یک بحث است اما تاثیرگذاری موضوع مهم تری است

او ادامه داد: این جایگاه تنها برای ایران نیست بلکه نایب رئیس AFC باید منافع کل کشورهای عضو منطقه آسیای مرکزی و در ادامه فوتبال آسیا را در نظر بگیرد. اگر علی کفاشیان گزارشی از فعالیت، دست آوردها و تجربیاتش در چنین پستی منتشر می کرد خیلی خوب بود. ضمن اینکه او به زبان انگلیسی مسلط بود اما مهدی تاج به دلیل مسلط نبودن به این زبان برای انتقال نقطه نظراتش باید همیشه یک مترجم کنار خود داشته باشد‌. در هر صورت جایگاه و عنوان یک موضوع است اما مهم تر تاثیرگذاری در آن جایگاه است.

سعودی ها دیپلماسی ورزشی بلد نیستند بلکه دیپلماسی پولی آنها خوب است

آشتیانی درباره اینکه آیا مهدی تاج می تواند پس از تصدی این سمت با دیپلماسی قوی تر بحث میزبانی تیم های ایرانی از نمایندگان عربستان در زمین ثالث را حل کند یا خیر، تصریح کرد: مطمئن باشید تا زمانیکه برخی افراد این جایگاه ها را شخصی دیده و قدرت لابی کردن نداشته باشند اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نمی دهد مگر اینکه یک فرد آشنا با دیپلماسی ورزشی، دارای قدرت لابی کردن و توانمند در اقناع اعضای AFC وارد عمل شود. سعودی ها دیپلماسی ورزشی بلد نیستند بلکه دیپلماسی پولی آنها خوب است. ضمن اینکه از روش های دیگر هم برای محقق کردن اهدافشان استفاده می کنند. با این وجود امیدوارم مهدی تاج بتواند این مهم را انجام بدهد و برایش آرزوی موفقیت می کنم‌.

به کارگیری تجارب مدیریتی به فوتبال ایران کمک می کند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره اینکه آیا می توان امیدوار بود روزی یک ایرانی مانند کامبیز آتابای ریاست AFC را برعهده بگیرد یا خیر، گفت: هر زمانی شرایط خاص خودش را دارد و نمی توانیم فوتبال و نوع مدیریت فوتبالی قاره آسیا را با چهار دهه پیش که آتابای، رئیس AFC بود مقایسه کنیم اما به هر حال به کار گیری تجربیات می تواند به فوتبال ایران کمک کند. البته هر جا کم می آوریم ادعا می کنیم مشغول کسب تجربه هستیم و نمی دانم این موضوع تا چه زمانی تداوم دارد.

روسای فیفا و AFC دنبال پیدا کردن کانون قدرت هستند

واعظ آشتیانی درباره تاثیر روابط مهدی تاج با روسای فیفا و AFC برای پیشرفت فوتبال کشورمان گفت: اینفانتینو و شیخ سلمان هم ریا کاری و سیاسی بازی خودشان را دارند و صرف اینکه آنها مدیران فوتبال ایران را تحویل می گیرند به معنی طرفداری یا علاقه مند بودن به تاج نیست. البته آنها دشمن ما نیستند اما چنین افرادی همیشه می گردند تا ببینند قدرت رای و لابی کجاست. این نکته برای افرادی مانند اینفانتینو و شیخ سلمان اهمیت دارد. آنها دنبال پیدا کردن کانون قدرت هستند و اگر با نماینده ما سلام و علیک می کنند به معنی اینکه او را قبول دارند نیست بلکه از این طریق دنبال منافع خودشان هستند. در واقع روسای فیفا و AFC با ما مدارا کرده و تصمیم گیری هایشان را جای دیگری انجام می دهند.

بیشتر چالش فوتبال ایران مربوط به مدیریت کلان ورزش و فوتبالمان است

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی درباره اینکه با توجه به حضور ایران بین قدرت های فوتبال آسیا چه زمانی طول می کشد توان مدیریتی روسای فوتبال کشورمان هم در سطح توان فنی فوتبال ایران قرار بگیرد، گفت: فرض کنید دانش فنی فوتبال ایران خوب باشد اما توان مدیریتی که این دانش فنی را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بدهد فاکتور دیگری است. بیشتر چالش فوتبال ایران هم مربوط به مدیریت کلان ورزش و فوتبال است. اینکه ما نمی توانیم از فردی مانند کی روش از لحاظ فنی و انتقال دانش، زایش داشته باشیم نشان دهنده مدیریت ناتوانمان است.

او ادامه داد: زمانی می توانیم ادعای توان مدیریتی کنیم که مانند ژاپن پس از حضور فردی مانند فیلیپ تروسیه به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور دانش فنی اش را به مربیان خودمان انتقال دهیم. به شکلی که در نهایت سرمربی ژاپنی ها در جام جهانی و جام ملت ها از همین کشور باشد. آیا توانمندی و برنامه ریزی مدیریتی ما چنین اجازه ای می دهد؟


بیشتر بخوانید:

تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شد

واعظ آشتیانی: سرمایه‌های ما در زمان کی روش از بین رفت/ هیچ کجای دنیا برای انتخاب سرمربی تیم ملی نظرسنجی مردمی نمی‌گذارند

واعظ آشتیانی: برخی از مدیران باشگاه‌های ما از توانایی لازم برخوردار نیستند


انتهای پیام/

اظهارات واعظ آشتیانی پس از انتخاب تاج به عنوان نایب رئیس AFC 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.