سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال گذشته ؛

۶۳۰۰ زندانی در کردستان آموزش‌های مهارتی دیدند

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت:سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های این استان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسحاق ابراهیمی گفت: از این تعداد شرکت کننده، چهار هزار و ۹۷۳ نفر پس از شرکت در آزمون موفق به دریافت گواهینامه در حوزه‌های فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی شدند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ اداره کل زندان‌های کردستان با همکاری مراکزی از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و صنایع دستی، شرایط و امکانات مناسب برای توسعه فعالیت‌های مهارت آموزی در زندان‌های استان را فراهم کرد که در این راستا می‌توان به آموزش بیش از ۸۵ نوع مهارت در این مراکز اشاره کرد.

مدیرکل زندان‌های کردستان اضافه کرد: توجه به اشتغال و حرفه آموزی مددجویان در طول مدت حبس یکی از مهمترین برنامه‌های زندان‌های کردستان با هدف باز اجتماعی نمودن مددجویان است.

وی یکی دیگر از دستاور‌های مهم در حوزه مهارت آموزی زندانیان در سال ۱۳۹۷ که ماحصل تعامل بسیار خوب میان اداره کل زندان‌ها و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است را آغاز عملیات ساخت و تجهیز مرکز آموزش ثابت فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی سنندج دانست.

ابراهیمی یادآور شد: ساختمان این مجموعه به مساحت ۷۵۰ متر مربع آماده بهره برداری است که در آینده نزدیک و با تجهیز کامل آن شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های مهارت آموزی در زندان مرکزی سنندج خواهیم بود.

 عضو شورای قضایی استان کردستان با تاکید بر این موضوع که نداشتن مهارت یکی از دلایل گسترش بیکاری و نهایتا وقوع جرم در جامعه است، گفت: آسیب شناسی‌های صورت گرفته در سطح زندان‌های استان حاکی از آن است که بیکاری رابطه مستقیمی با وقوع جرم و ورود افراد به زندان دارد.

وی تاکید کرد: مسئولین زندان‌های کردستان توسعه مهارت آموزی را از مهمترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی خود در سال ۹۷ قرار دادند تا به این ترتیب ضمن کمک به کاهش آسیب در جامعه از بازگشت مجدد افراد به زندان نیز که امری بسیار هزینه بر برای دولت است، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.