سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نکات کلیدی برای محقق شدن برنامه‌های طرح تحول/ اجرای نادرست نسخه نویسی الکترونیکی عامل هدررفت منابع

قشلاقی گفت: اجرای نادرست پرونده الکترونیکی سلامت و نسخه نویسی الکترونیکی باعث هدر رفت منابع مالی می‌شود.

حسین قشلاقی عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امضای الکترونیکی مقدمه اجرای درست و مناسب طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در حوزه سلامت است که اگر تمام زیرساخت‌های لازم در این خصوص در کشور فراهم شود طرح پزشک خانواده و پرونده الکترونیکی سلامت نیز به خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امضای الکترونیکی مقدمه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی و نظام ارجاع است که این موضوع خواسته جامعه پزشکی و حتی مردم با توجه به شرایط فعلی کشور است.

سازمان نظام پزشکی متولی ثبت امضای الکترونیکی 

قشلاقی تأکید کرد: ثبت امضای الکترونیکی برای پزشکان بر عهده سازمان نظام پزشکی است و بر اساس دستور ابلاغی وزیر وقت بهداشت این سازمان متولی اجرای امضا و نخسه نویسی الکترونیکی در کشور است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی بیان کرد: طرح امضای الکترونیکی به صورت پایلوت از ۸ ماه پیش در استان کرمان آغاز شده است و امروزه برخی از صندوق‌های بیمه گر نیز با حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی اقدام به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی کرده‌اند.

وی افزود: اجرای امضای الکترونیکی مقدمه انجام طرح‌های نسخه نویسی الکترونیکی، پرونده الکترونیکی سلامت و حتی پزشک خانواده و نظام ارجاع است و اگر ما اطلاعات درستی و جامعی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نداشته باشیم؛ پرونده الکترونیکی سلامت، نسخه نویسی الکترونیکی و اجرای نظام ارجاع باعث هدر رفت منابع مالی و حتی بیمه‌های اجرایی می‌شود.

ضرورت فراهم کردن زیرساخت های لازم برای نسخه نویسی الکترونیکی

قشلاقی گفت:‌ برای اجرای درست نسخه نویسی الکترونیکی باید شبکه‌ای بین داروخانه‌ها و جامعه پزشکی در کشور ایجاد شود و در زمینه اجرای طرح امضای الکترونیکی و نسخه نویسی مجازی باید برای توسعه پهنای باند و سرعت اینترنت برنامه‌هایی داشته باشیم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی درباره تصویب افزایش ۱۰ و ۱۳ درصدی تعرفه پزشکی برای سال ۹۸ گفت: بر اساس قانون، تعرفه پزشکی باید متناسب با تورم و هزینه‌های موجود تصویب شود که برای سال ۹۸ این امر محقق نشده است و افزایش ۱۰ و ۱۳ درصدی برای بخش‌های دولتی و خصوصی به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.