سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر انقلاب: واسطه‌گری، ازدواج را تسهیل میکند +عکس‌نوشته

صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار عکس‌نوشته‌ای به رسم خواستگاری و وساطت در آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ازدواج در اسلام یک سنت پسندیده و ارزشمند است. اهمیت این سنت در روایتی از پیامبر مشهود است که فرموده‌اند: «ازدواج سنت من است و هر کس از سنتم روی‌‌گردان باشد، از من نیست». پیامبر(ص) در این روایت می‌خواهد بگوید که راه و روش من ازدواج کردن است و این در دین من نیز مورد تأیید قرار گرفته است و هر کس که با این امر مخالف باشد، از من محسوب نمی‌شود. در واقع این حدیث در صدد منحصر کردن این سنت نسبت به پیامبر(ص) نیست، بلکه بیان‌گر اثبات آن به عنوان شیوه زندگی دینی یکی از پیامبران الهی است.

صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون رسم خواستگاری و وساطت در آن را در قالب عکس‌نوشته‌ای منتشر کرد.

در این عکس‌نوشته آمده است:

یکی از مسائل مهم این است که رسم خواستگاری رفتن و وساطت کردن برای ازدواج دخترها، متأسفانه کمرنگ شده؛ این چیز لازمی است.
‌ افرادی هستند «سابقها همیشه معمول بود، حالا هم با کثرت نسل جوان در جامعه‌ی ما، باید این رواج داشته باشد» پسرهایی را می‌شناسند، به خانواده‌ دختر معرفی می‌کنند؛ دخترهایی را می‌شناسند، به خانواده‌ی پسر معرفی می‌کنند؛ تسهیل می‌کنند و آماده‌سازی می‌کنند ازدواج را؛ این کارها را بکنند.
‌ هرچه که ما بتوانیم در جامعه مسئله‌ی مشکل جنسی جوانها را حل کنیم، این به نفع دنیا و آخرت جامعه‌ و کشور ما است. ۹۴/۴/۲۰

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.