سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حکم دژپسند؛

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد منصوب شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمد علی دهقان دهنوی را به عنوان معاون امور اقتصادی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در حکمی محمدعلی دهقان دهنوی را به عنوان معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد جایگزین سید حسین میرشجاعیان کرد.


بیشتر بخوانید: بانک و بورس در خدمت تولید باشد/برنامه وزارت اقتصاد برای رونق تولید نهایی می‌شود


در متن حکم صادره از سوی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون امور اقتصادی وزارتخانه منصوب می‌شوید.

وزیر اقتصاد، در این حکم مواردی، چون «بررسی و تحلیل مسائل اقتصادی کشور و انجام پژوهش‌های کاربردی در خصوص انواع بازار‌ها (کالا و خدمات، پول، سرمایه، ارز و کار)»، «طراحی و تهیه مدل‌های کمی در راستای وظایف حاکمیتی (سیاست گذاری، هدایت و نظارت) و شبیه سازی سیاست‌های اقتصادی با تاکید بر حوزه عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «بررسی و تحقیق همه جانبه در حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، بازرگانی داخلی و خارجی و اقتصاد جهانی» و «بررسی و تحقیق همه جانبه در حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، بازرگانی داخلی و خارجی و اقتصاد جهانی» را به عنوان اولویت‌های برنامه‌ای معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد تعیین کرده است.

«پیش بینی شاخص‌های کلان اقتصادی به ویژه در بخش‌های واقعی اقتصاد»، «ارایه روش‌ها و الگو‌های مناسب به منظور تخمین شاخص‌های مختلف بخش عمومی»، «بررسی و تحقیق در خصوص موضوعات و محور‌های سیاست‌های مالی و توسعه‌ای بخش عمومی»، «ارایه پیشنهادات و راهکار‌های اجرایی و یا اصلاح قوانین جهت ارتقای سیاست‌ها در حوزه‌های مرتبط» و «پایش محیط کسب و کار در ایران بر اساس شاخص‌های بین المللی، ملی و منطقه‌ای» از دیگر اولویت‌های برنامه‌ای معاونت مذکور است.

وزیر اقتصاد در ادامه اولویت‌های برنامه‌ای معاونت امور اقتصادی، به مواردی، چون «ارتباط با سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین المللی و بهره گیری از تجربیات آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی و محیط کسب و کار»، «انسجام و هماهنگی در تسریع و پیشبرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی ارجاع شده از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» و «انسجام و هماهنگی در تسریع و پیشبرد پروژه‌های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی» اشاره نموده است.

محمد علی دهقان دهنوی دارای تحصیلات دکتری تخصصی در رشته علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی عضویت در هیأت علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی، عضویت در هیأت مدیره بانک مسکن، عضویت در هیأت علمی و معاونت آموزشی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران، تدریس در دانشگاه تربیت مدرس، معاونت پژوهشی مرکز پژوهش و آموزش بانک توسعه صادرات ایران و عضویت در کمیته طرح تحول نظام بانکی شورای هماهنگی بانک‌ها در کارنامه شغلی خود دارد.

همچنین فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکم دیگری سید حسین میرشجاعیان حسینی معاون سابق امور اقتصادی وزارت اقتصاد را به سمت مشاور خود منصوب کرد.

انتهای پیام/

انتصاب جدید در وزارت اقتصاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.