سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان طرح نوروزی هلال احمر قزوین/ ۱۰ هزار نفر به کمپین بهرفت جمعیت هلال احمر پیوستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از پایان طرح امداد نوروزی جمعیت هلال احمر استان قزوین با ۱۳۵ عملیات امدادی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر قزوین، نجاتگران این جمعیت با حضور در ۱۳۵ عملیات امدادی به چهل و نه هزار و ۷۳۴ حادثه دیده خدمات امدادی ارائه کردند.

آصفی افزود: در عملیات‌های انجام شده، ۶۰۹ نیروی عملیاتی ضمن ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان ۷۸ نفر از مصدومان را به مراکز درمانی منتقل و ۲۲ نفر را درمان سرپایی کردند.

وی با بیان اینکه از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی ۲۱۸ تیم عملیاتی حضور داشتند، افزود: در این مدت در مجموع ۲۸ مورد عملیات رهاسازی توسط نیروی‌های امدادی صورت گرفت و ۱۶۹ نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره‌مند شدند.

آصفی عنوان کرد: نجاتگران هلال احمر قزوین با حضور شبانه روزی در ۱۶ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستانی با تجهیزات کامل در اجرای طرح امداد نوروزی در خدمت مردم بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: به دلیل وقوع سیل دربرخی از استان‌ها کشور، ۲ تیم جستجو و نجات آنست و ۵۲ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم به همراه تجهیزات تیمی و انفرادی و ۱۳ خودروی امدادی به فرماندهی معاون امداد و نجات استان به لرستان اعزام شدند.

آصفی افزود: ۷۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته، ۳۰۰ بسته غذایی یک ماهه و ۷۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته از اقلام ارسالی جمعیت هلال احمر استان قزوین برای سیل زدگان استان‌های لرستان، کرمانشاه و گلستان بود.

* افزون بر ۱۰ هزار نفر به کمپین بهرفت جمعیت هلال احمر پیوستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۱۰ هزار ۹۰۲ نفر به کمپین بهبود رفتار‌های ترافیکی برای کاهش تصادف و حوادث جاده‌ای پیوستند و بیست و چهار هزار و ۷۷۸ نفر از خدمات پست‌های ثابت و سیار این جمعیت استفاده کردند.

آصفی بیان کرد: بیش از ۴۱ هزار بسته آموزشی و فرهنگی شامل سی دی، بروشور و نقشه بین مراجعان توزیع شد و چهار هزار و ۱۴ نفر از فضای دوستدار کودک جمعیت هلال احمر استفاده کردند.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۱۸۱ نفر از خدمات ایستگاه‌های سلامت و ایمنی، بهره‌مند شدند و ۴۳۲ نفر نیز خدمات خیمه نماز هلال احمر استان قزوین را دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به توزیع چهار هزار و ۶۰۰ بسته علمی-آموزشی به دو هزار و ۸۳۵ نفر در قالب طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اشاره کرد و افزود: معاونت داوطلبان این جمعیت نیز هزار و ۸۰۰ سبد غذایی در طرح فرشتگان رحمت بین نیازمندان توزیع کرد و در طرح نیابت نیز ۱۲۰ نفر از سالمندان مورد تکریم قرار گرفتند و ۸۰۰ نفر از نیازمندان از کمک نقدی معیشتی بهره بردند.

آصفی در ادامه از جمع آوری بیش از پانصد و پنجاه میلیون ریال کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی برای مردم سیل زده خبر داد.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.