سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در کردستان تشریح شد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در سال ۹۸ تشریح کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد وخاطره استاد فرزانه شهید مطهری،گفت: هدف از اجرای برنامه‌هایهفته بزرگداشت مقام معلم، اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام و منزلت معلمان در جامعه است.

وی نهادینه‌سازی تکریم و تجلیل از مقام والای معلم و تعمیق مرجعیت و اثربخشی وی در جامعه، ارتقای اعتماد به نفس، خودباوری و انگیزه خدمت معلمان در حیطه های تربیتی، آموزشی، پژوهشی و تبیین تکالیف و حقوق معلمی و جلب مشارکت و همکاری معلمان در نکوداشت منزلت و جایگاه خود در جامعه را از دیگر اهداف اجرای برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم برشمرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، در ادامه به تشریح مهم ترین اصول و سیاست های راهبردی چهارده گانه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم پرداخت.

محمدی همچنین به اهم اقدامات انجام شده ستاد بزرگداشت مقام معلم استان نیز اشاره کرد و تدوین دستورالعمل و ارسال به شهرستان‌ها و مناطق در بهمن ماه ۹۷، ارسال شیوه‌نامه به مدارس، اطلاع‌رسانی به کلیه فرهنگیان، دریافت پرونده‌های معلمان برتر از شهرستان‌ها، بررسی پرونده‌ها در کارگروه تخصصی استان و انتخاب برترین‌های شهرستانی و استانی و تنظیم تقویم اجرایی تکریم سالانه معلمان و ارسال به شهرستان‌ها و مناطق را از اهم این اقدامات برشمرد.

وی ملاک‌های تجلیل از معلمان برتر را بر اساس ملاک‌های عمومی و اختصاصی عنوان کرد و افزود: در قالب ۱۳ موضوع معلمان برتر بر اساس چک لیست‌های اختصاصی انتخاب و معرفی شده‌اند.

محمدی هم چنین به تعداد معلمان برتر استان در سال ۹۸ نیز اشاره و اعلام کرد: در مجموع ۱۲ معلم برتر در سطح استان و ۳۲۴ معلم برتر در سطح شهرستان انتخاب شده اند که در ویژه برنامه‌های استانی و شهرستانها و مناطق به همراه ۵ نفر از دانشجو معلمان پردیس‌های شهید مدرس و شهیده بنت الهدی صدر و ۵ نفر از پیشکسوتان و تنی چند از معلمان نمونه ایثارگر و بسیجی از آنان تجلیل خواهد شد.

وی هم چنین در ادامه به تشریح اقدامات و برنامه‌های این هفته پرداخت و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و تجلیل از معلمان برتر استان و شهرستان با حضور مسئولان، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، حضور مسئولان در مدارس و اهدای شاخه گل، برگزاری مراسم غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و کتابخوانی به ویژه در آثار استاد فرزانه شهید مطهری بین دانش‌آموزان و فرهنگیان استان، فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی و برنامه ریزی برای به کارگیری امکانات و فرصت های اجتماعی برای اعتلای فرهنگ عمومی و جلب مشارکت دستگاه‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته معلم عنوان کرد.

گفتنی است؛ ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم و ۱۲ لغایت ۱۸ اردیبهشت به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.