سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توقف فعالیت های یک انتشاراتی به دلیل وضعیت نامناسب صنعت نشر

کامران شرفشاهی گفت:انتشارات تجلی مهر فعلا کتابی منتشر نمی کند به دلیل اینکه همان وضعیت نامناسب سابق کاغذ در بازار نشر وجود دارد.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تازه های نشر این انتشاراتی گفت: انتشارات تجلی مهر فعلا کتابی منتشر نمی کند به دلیل اینکه همان وضعیت نامناسب سابق در بازار نشر وجود دارد و تغییری در این وضعیت به وجود نیامده است.همچنین امسال در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت نمی کنیم.

وی افزود: به هرحال دولت به تعهداتی که در زمینه نشر داشته عمل نکرده است با هرکدام از دوستان ناشر که صحبت می کنم می بینم مستاصل هستند و نمی دانند در مقابل این جریان رها شده قیمت کاغذ،تامین نشدن ملزومات چاپ و وضعیتی که پیش آمده است  چه کار کنند در این وضعیت نه تنها چاپ کتاب به صرفه نیست بلکه می توان گفت به نوعی هم دستی و هم داستانی با مافیای پشت پرده بازار چاپ و نشر است.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به اینکه بسیاری از ناشران ترجیح دادند دست نگه دارند و تازمانی که قیمت ها به ثبات نرسد کتاب منتشر نکنند،اظهار داشت: هرچقدر ناشران مدارا کردند و با جریان موجود در بازار نشر  راه آمدند وضعیت روز به روز بدتر شد تمام ناشران مستاصل هستند و هر قیمتی پشت جلد کتاب درج کنند باز هم دوستداران کتاب  با توجه به تورم کمر شکنی که در بازار وجود دارد توان خرید کتاب ندارند از سوی دیگر  ناشرانی که کتاب منتشر می کنند قیمت هایی روی جلد کتاب می زنند که واقعا تکان دهنده است. این مسئله هم به نوعی توطئه فرهنگی برای دور کردن مردم از مطالعه است و اسم دیگری ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.