سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگینی فوتبال جنوب کشور در جنوب جدول

هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی به هفته های پایانی نزدیک می شود که تیم های جنوبی وضعیت چندان خوبی ندارند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جنوب ایران یکی از فوتبالی‌ترین نقاط کشورمان است و مردم این نواحی علاقه‌ی زیادی به این رشته ورزشی پرهیجان دارند، در طول تاریخ فوتبال کشورمان بازیکنان بزرگی از این خطه وارد فوتبال حرفه‌ای شده اند و درخشیده اند و تیم هایشان قهرمان مسابقات داخلی شده اند. با کمی دقت روی تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشورمان متوجه می‌شویم جنوبی‌ها بیشترین نماینده را در لیگ هجدهم دارند. فولاد خوزستان، پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان ۵ نماینده فوتبال جنوب در لیگ برتر هستند، اما بعد از گذشتن ۲۴ هفته از این مسابقات هیچ یک از آن‌ها در کورس قهرمانی این دوره قرار ندارند. بهترین نتیجه را در بین این تیم ها، فولادی‌ها گرفته اند. آن‌ها با ۳۰ امتیاز در رتبه ۶ لیگ قرار دارند و پشت سر آن‌ها تیم پارس با ۲۸ امتیاز در رتبه ۷ قرار دارد. ۳ تیم دیگر جنوبی لیگ برتر شرایط چندان خوبی ندارند و خطر سقوط را احساس می‌کنند. تیم استقلال خوزستان در این فصل شرایطش اصلا خوب نیست، در نیم فصل اول به خاطر مدیریت نادرست باشگاه، از این تیم ۶ امتیاز کسر شد و نتایج ضعیف این تیم در کنار این کسر امتیاز باعث شده است استقلال خوزستان با ۱۰ امتیاز از ۲۴ بازی قعر نشین لیگ و بازگشتش به مسابقات کار بسیار دشواری باشد. تیم نفت مسجد سلیمان نیز شرایط چندان بهتری ندارد و با ۱۹ امتیاز در رتبه ۱۷ قرار دارد و تیم صنعت نفت آبادان نیز با ۲ امتیاز بیشتر بالای نفت مسجد سلیمان و در رتبه ۱۶ قرار دارد و با نتیجه نگرفتن در ۶ بازی باقی مانده امکان دارد به لیگ یک سقوط کنند.

تیم‌های جنوبی با اینکه تعدادشان قابل توجه است، اما هیچکدام نتایج قابل قبولی کسب نکرده اند و هر کدام با مشکلات خاصی رو به رو هستند. علت این اتفاق را از سعید اخباری کارشناس فوتبال کشورمان که سابقه فعالیت در تیم‌های جنوبی کشورمان را دارد جویا شدیم و او توضیحاتش را به ما ارائه داد.

باشگاه استقلال خوزستان از گذشته درگیر یکسری مشکلات ریشه‌ای مدیریتی بود

سعید اخباری کارشناس فوتبال کشورمان در مورد مشکلات تیم استقلال خوزستان گفت: هر کدام از تیم‌های جنوبی حاضر در لیگ کشورمان مشکلات خودشان دارند. باشگاه استقلال خوزستان از گذشته درگیر یکسری مشکلات ریشه‌ای مدیریتی بود. بعد از واگذاری‌هایی که در این باشگاه صورت گرفت در سالی که تیم استقلال خوزستان قهرمان شد شرایط مالی باشگاه به شکلی بود که در همان ابتدای فصل حساب مالی باشگاه پر بود و مشکلی از بابت هزینه‌ها وجود نداشت.

کم شدن ۶ امتیاز در روحیه بازیکنان تاثیر منفی زیادی می‌گذارد

او ادامه داد: بعد از آن این تیم درگیر مشکلات مدیریتی شد. خرید بازیکن خارجی که باعث کسر ۶ امتیاز از این تیم شد. کم شدن ۶ امتیاز در روحیه بازیکنان تاثیر منفی زیادی می‌گذارد و کار را برای این تیم در ادامه لیگ بسیار دشوار کرد. استقلال خوزستان در این فصل رکورد جا به جایی مربی را شکست، ۵ مربی و مدیر فنی و کسانی که نتوانستند کمکی به این تیم کنند. استقلال خوزستان قطعا امسال سقوط خواهد کرد و مشخص نیست حتی بتوانند فصل بعد تیم داری کنند یا خیر، تیمی که قهرمان لیگ بوده به فاصله ۳ سال راهی لیگ یک شده است.

تیم صنعت نفت فوتبال خوبی بازی می کند

اخباری در مورد تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: در تیم صنعت نفت آبادان هم اگر مشکلات را پیگیری کنید به یکسری نقص‌های مدیریتی می‌رسید. سال گذشته این باشگاه با کمالوند قرارداد بستند و یکسری بازیکن جدید هم به این تیم اضافه شدند. در این فصل نیز با حضور سرمربی پرتغالی این تیم فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کند و می‌بینیم که بازیکنان از بالا تیم حریف را تحت فشار قرار می‌دهند و دوندی بالایی دارند.

تیم نفت آبادان در لیگ هجدهم در قسمت جذب بازیکن ضربه اصلی را دریافت کرد

او با اشاره به مشکل تیم نفت ادامه داد: اما این تیم نسبت به سال گذشته بسیاری از بازیکنان خوبش را از دست داده است و این موضوع کار را برای سرجیو سخت کرده است. برای من سوال است که چطور با وجود جوانان با استعداد زیادی که در فوتبال کشورمان وجود دارد ما باید از قرقیزسان بازیکن بگیریم. بازیکن خارجی که وارد لیگ می‌شود، دارد حداقل باید یک لول بالا‌تر از بازیکنان داخلی باشد. آیا در کشور خودمان نمی‌توانیم چنین بازیکنانی پیدا کنیم؟ تیم نفت آبادان در لیگ هجدهم در قسمت جذب بازیکن ضربه اصلی را دریافت کرد و من فکر می‌کنم اگر در این قسمت بهتر عمل می‌کردند می‌توانستند نتایج بهتری بدست آورند.

سرجیو اگر مهره های بهتری داشت شرایط متفاوت بود

اخباری در مورد اینکه تیم نفت فوتبال خوبی ارائه می‌دهد اظهار کرد: نفتی‌ها فوتبال خوبی ارائه می‌دهند و در آخرین دیدارشان مقابل تیم تراکتورسازی دیدیم که این تیم را تحت فشار قرار داده بود. سرجیو مربی خوبی است و اگر مهره‌های مورد نیازش را داشت نتایج بهتری کسب می‌کرد. به عنوان مثال گواردیولا به اندازه کل هزینه ۸ تیم لیگ برتری فقط برای ۴ مدافع تیمش هزینه کرده است، این موضوع نشان می‌دهد وجود ابزار مورد نیاز برای یک مربی به چقدر می‌تواند مهم باشد.

تیم پارس بازیکنان خوبی را به فوتبال کشورمان معرف کرده است

او در مورد شرایط تیم پارس گفت: تیم پارس هم سال گذشته موفق شد نتایج خوبی کسب کند و هم امسال. تیم پارس با تمام مشکلاتی که در تامین بودجه مورد نیاز خود دارد توانسته عملکرد خوبی در لیگ داشته باشد. به این موضوع هم باید توجه کرد که بسیاری از بازیکنان کلیدی این تیم به تیم‌های لیگ برتری رفته اند با این حال پارسی‌ها جایگاه خود را توانسته اند حفظ کنند. سال گذشته ۷ بازیکن از تیم جدا شدند و به تیم‌های خوب لیگ رفتند و امسال نیز بازیکنان خوبی را به لیگ کشورمان معرفی کردند.


بیشتر بخوانید:

حضور کاروان تیم فوتبال ذوب آهن در دبی

فولادخوزستان یک - پدیده یک/ ماموریت غیرممکن شاگردان یحیی در کورس قهرمانی

خودزنی پرسپولیسی های سابق در جنوب/ تراکتور با رانندگی اشکان در تعقیب پرسپولیس/ جدال علم و اقتدار در مازندران


انتهای پیام/

عملکرد ضعیف تیم های جنوبی در لیگ برتر فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.