سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلیس سودان با گاز اشک آور با معترضان در خارطوم مقابله کرد

پلیس ضدشورش سودان روز شنبه علیه تظاهرکنندگانی که مقابل مقر ارتش در خارطوم، پایتخت این کشور تجمع کرده و استعفای عمر البشیر، رئیس‌جمهور را خواستار بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ضدشورش سودان روز شنبه علیه تظاهرکنندگانی که مقابل مقر ارتش در خارطوم، پایتخت این کشور تجمع کرده و استعفای عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان را خواستار بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

شاهدان اعلام کردند برخی معترضان به طرف نیرو‌های پلیس سنگ پرتاب می‌کردند و این در حالی است که ده‌ها دستگاه خودروی حامل نیرو‌های ضد شورش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان حرکت می‌کردند.

این در حالی است که روز پنجشنبه گذشته نیز پلیس سودان با گاز اشک آور معترضان را که در بازار بزرگ شهر اُم دُرمان در ایالت خارطوم تظاهرات کرده بودند، پراکنده کرد.

یکی از مسئولان دولت سودان پنجشنبه اعلام کرده بود با توجه به تصمیم معترضان برای ازسرگیری تظاهرات گستردۀ خود از روز شنبه ۶ آوریل (دیروز)، همۀ نیرو‌های امنیتی به حال آماده باش کامل درآمده اند.

معترضان روز پنجشنبه همچنین تظاهراتی را در صحن دانشگاه ملی ام درمان علیه عمر البشیر، رئیس‌جمهور ی سودان برگزار کردند و خواستار برقراری آزادی و توقف شکنجه زندانیان و برخورد خشن پلیس با معترضان شدند.

چند ایالت دیگر سودان نیز به صحنه تظاهرات مردمی تبدیل شد که پزشکان و پرسنل داروخانه‌ها نیز در این تظاهرات مشارکت می‌کنند. اتحادیه صنعتکاران و دیگر گروه‌های مخالف نیز اعلام کردند پنجشنبه تظاهرات را از شهر ام درمان به راه خواهند انداخت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.