سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل برقراری هرچه سریع‌تر امنیت در شرق کنگو را خواستار شد

نماینده ویژه سازمان ملل در کنگو ضمن اشاره به تمایل گروه‌های مسلح فعال در مناطق شرقی این کشور به کنار گذاشتن اقدامات مسلحانه گفت این تمایل بسیار مهم است و باید از این فرصت استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیلا زروقی نماینده ویژه سازمان ملل و رئیس (ماموریت سازمان ملل برای ثبات در جمهوری دمکراتیک کنگو) - مونوسکو MONUSCO در مصاحبه‌ای در خصوص تاثیر پیروزی چیسکدی در انتخابات ریاست جمهوری کنگو بر اوضاع مناطق شرقی این کشور و بهبود وضعیت این مناطق گفت: «این یک روند است. این مسئله مهمی است و کنگویی‌ها منتظر این اتفاق هستند و نباید آن‌ها را ناامید کرد.»

وی افزود: «برآورده کردن انتظار مردم نباید زیاد طول بکشد. برای این که اگر اتفاقی نیفتد، طبیعتا خلأیی ایجاد می‌شود و این اتفاق بدی است که قبلا رخ داده است. پس حرکت در این جهت مسئله مهمی است. حال که پارلمان کار خود را آغاز کرده، امیدوارم که این اتفاق زودتر رخ بدهد. امیدوارم که دولت نیز سریع‌تر تشکیل شود.»

زروقی در ادامه به تمایل گروه‌های مسلح فعال در مناطق شرقی از جمله در ایتوری و تانگانیکا و کیوو به کنار گذاشتن اقدامات مسلحانه اشاره کرد و گفت: «این تمایل بسیار مهمی است و باید از فرصت استفاده کرده و به پیش رفت.»

نماینده سازمان ملل در کنگو در خصوص اتهامات مطرح شده از سوی رواندا در خصوص حمایت اوگاندا از شبه نظامیان شورشی مستقر در خاک کنگو گفت: «دولت کنگو به خوبی نشان داده است که نمی‌خواهد خاک این کشور به پایگاه عقبه برای بی ثبات کردن کشور‌های همسابه تبدیل شود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.