سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود دارویی و غذایی در گلستان نداریم/ وبا در مناطق سیل‌زده شیوع نداشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هیچ کمبود دارویی و مواد غذایی در مناطق سیل‌زده استان گلستان نداریم.

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر استان گلستان از نظر دارو،‌ تجهیزات پزشکی و مواد غذایی هیچ کمبودی ندارد و اطلاع رسانی و ارائه خدمات به مردم در سطح خیلی خوبی  انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای سپاه و بسیج به همراه ارگان‌های ذیربط اقدامات بسیار ارزشمندی را برای مردم سیل زده استان گلستان انجام داده‌اند و به نوعی یک کار جهادی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: سپاه ۲ بیمارستان و ارتش یک بیمارستان صحرایی را در مناطق سیل زده استان گلستان راه‌اندازی و خدمات بهداشتی و درمانی خوبی به مراجعان ارائه کرده‌اند اما با توجه به رفع نیاز منطقه به بیمارستان و به دلیل خالی بودن ۷۰ تخت بیمارستان شهر آق قلا بیمارستان‌های صحرایی جمع‌آوری شده است.

استقرار ۸ هزار نفر در کمپ‌های استان گلستان

فاضل بیان کرد: پس از وقوع سیل ۸ هزار نفر در کمپ‌های استان گلستان استقرار پیدا کرده‌اند و طی ۱۵ روز ۳۳ هزار ویزیت انجام شده است.

وی تاکید کرد: هشدار‌های لازم در زمینه بیماری‌های وبا، اسهال و استفراغ با توجه به راکد بودن آب و جاری بودن آن در منطقه به خوبی به مردم سیل زده ارائه شده است و روزانه ۸۹۰ نمونه برای شناسایی بیماری وبا، اسهال و استفراغ به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است که خوشبختانه جواب تمام نمونه‌ها تا به امروز در خصوص بیماری وبا منفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: به دلیل راکد بودن آب در منطقه آق قلا و سطح استان گلستان کار کلر سنجی آب و آهک پاشی مدنظر ماست.

ویزیت ۷۷ هزار نفر در بیمارستان‌های صحرایی سپاه در منطقه آق‌قلا

وی اضافه کرد: ۲ بیمارستان صحرایی سپاه در منطقه آق قلا ۷۷ هزار ویزیت و بیمارستان نیروی دریایی سپاه در سیمین شهر نیز بیش از ۳۰ هزار ویزیت را انجام داده است.

فاضل گفت: اطلاع رسانی در زمینه مسائل بهداشتی از طریق تلویزیون و فضای مجازی به خوبی انجام شده است و ۵۰ هزار تراکت آموزشی چاپ و در بین مردم مناطق سیل زده توزیع شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.