سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کواکبیان در نشست بین المجالس آسیایی یکصد و چهلمین اجلاس IPU مطرح کرد؛

لزوم ارائه یک پیشنهاد واحد از سوی پارلمان‌های آسیایی و حمایت سایر کشور‌ها از آن

عضو کمیته صلح و امنیت بین المللی شورای بین المجالس جهانی IPU بر ارائه پیشنهاد واحد از سوی کشور‌های آسیایی در مجمع عمومی اجلاس IPU تاکید و حمله تروریستی اخیر در نیوزلند به نمازگزاران مسلمان را محکوم کرد.


به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، مصطفی کواکبیان در نشست بین المجالس آسیایی یکصد و چهلمین اجلاس IPU ضمن تشکر از رئیس جلسه و دبیرکل عنوان کرد: اهمیت آسیا بر کسی پوشیده نیست لذا ما باید همه پیشنهادات را تجمیع و جمع بندی کنیم و از کشور اندونزی که پیشنهاد خود را پس گرفتند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: شکی نداشته باشیم که اگر آمریکا بیت المقدس را می‌خواهد به عنوان پایتخت کشور مجهول رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، ریشه در نوعی اسلام هراسی و نژادپرستی دارد و اگر ترامپ جولان سوریه را می‌خواهد به رژیم صهیونیستی بدهد، این موضوعی است که همه کشور‌های اسلامی، آسیایی و حتی اروپایی آن را محکوم کردند.

کواکبیان ادامه داد: حتی در شورای امنیت نیز این موضوع فقط یک رأی آورد و این مسئله بیانگر نژادپرستی و اسلام هراسی قدرت‌های بزرگ دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله تروریستی به نمازگزاران نیوزلند که با سکوت مستکبران مواجه شد، عنوان کرد: بر همین اساس تاکید دارم اگر کشور‌های آُسیایی فقط یک ماده اضطراری به صورت واحد ارائه دهند و در مجمع عمومی همگان از آن حمایت کنند با رأی بالایی مواجه خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس در پایان از کویت و ترکیه به خاطر کمک‌های انسان دوستانه به مردم سیل زده کشورمان نیز تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.