سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم عنوان کرد؛

ارسال ۳۱۰ واحد خون به شبکه خون رسانی کشور/اهدای۱۴۸۳ واحد خون طی نوروز ۹۸ در قم

کبیری گفت: در ایام نوروز ۳۱۰ واحد خون از استان قم به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علیرضا کبیری معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: همچنین در این مدت ۳۱۰ واحد خون به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت، یک هزار و ۳۲۰ تن برای اهدای خون به مرکز اهدای خون قم در میدان روح الله مراجعه کرده اند افزود: از این تعداد یک هزار و ۱۶۳ تن موفق به اهدای خون شدند که این آمار نسبت به سال گذشته بیش از ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کبیری با بیان اینکه ۹۶ درصد اهداکنندگان خون در این استان را آقایان تشکیل می‌دهند،افزود:۶۱ درصد نیز اهداکننده مستمر هستند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم همچنین با اشاره به آمار اهدای خون طی سال ۹۷ در این استان افزود: در سال گذشته ۵۱ هزار و ۸۶۵ تن برای اهدای خون به مرکز انتقال خون قم مراجعه کرده اند که حدود ۷۸ درصد این افراد موفق به اهدای خون شده و ۴۰ هزار و ۷۵۰ واحد خون توسط این افراد اهدا شد.

کبیری ادامه داد: تعداد اهداکنندگان مستمر خون که در سال بیش از ۲ بار اقدام به اهدای خون کرده اند در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، ۲ درصد افزایش یافت.

وی افزود: همچنین در سال گذشته، ۵۴ هزار و ۲۴۵ واحد خون به بیمارستان‌های استان و ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد نیز به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده است.

۱۸۰ بیمار تلاسمی و ۲۰۰ بیمار هموفیلی در قم وجود دارند که به طور مستمر نیازمند اهدای خون هستند، ضمن اینکه سایر بیماران نیازمند به خون از جمله سرطانی، عمل‌های جراحی و سایر موارد، از جمله بیمارانی می‌باشند که در همه زمان‌ها به اهدای خون نیاز دارند.

وی عنوان کرد: میزان تولید پلاکت فرزیس نیز ۱۵۵ واحد خون بوده که ارزش علمی و درمانی بالایی برای بیماران سرطان خونی دارد.
پلاکت فرزیس، یکی از روش‌های اهدای خون است که تنها یک جزء خاص از خون اهداکننده، جدا و بقیه اجزای خون به اهداکننده باز گردانده می‌شود.

شهروندان برای دریافت زمان نوبت جهت اهدای خون می‌توانند به سامانه www.IBTO.ir مراجعه تا در زمان اعلام شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام /ح

۱۴۸۳ واحد خون طی نوروز ۹۸ در قم اهدا شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.