سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ حادثه ریزش سنگ در جاده‌های مهاباد ثبت شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته ۹۰ حادثه ریزش سنگ در جاده‌های شهری و روستایی این شهرستان ثبت و با تلاش ماموران راهداری پاکسازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم عبدالله پور رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ریزش سنگ در محور‌های مهاباد، پسوه و گردنه زمزیران و جاده‌های روستایی از جمله روستای «حاجی مامیان»، «آفان» و «قزلوجه» و «گرده گروی» اتفاق افتاد.

وی با اشاره به ثبت ۳۰ مورد ریزش کوه در جاده‌های این شهرستان اضافه کرد: در روستای حاجی مامیان ریزش کوه باعث شده حدود یک کیلومتر از جاده این روستا تخریب شود و به سه دهه پل نیز خسارت وارد شود.

وی افزود: ریزش کوه در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد سردشت نیز در طول شبانه روز گذشته به صورت متناوب ادامه دارد و ماموران راهداری روستای «کله گاوی» مشغول بازگشایی این محور هستند.

عبدالله پور در خصوص علت ریزش سنگ در جاده‌های این شهرستان گفت: آب باران باعث می‌شود خاک و سنگ ریزه‌ها شسته شود و با خالی شدن زیر سنگ‌ها به دلیل شیب فراوان، سنگ‌ها به سمت پایین و روی جاده سرازیر می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

انتهای پیام/ج

ثبت ۹۰ حادثه ریزش سنگ در جاده‌های شهرستان مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.