سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران:

افتتاح بخش‌های زیادی از خطوط مترو تا پایان سال ۹۸/ ورود قطار‌های ساخت ایران به شبکه مترو

امام با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی بودجه متروی تهران گفت: بخش‌های زیادی از خطوط مترو تا پایان سال افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران در نشست خبری با موضوع افتتاح قطعه جنوبی خط ۶ مترو تهران اظهار داشت: با پشتیبانی مدیریت شهرداری تهران و شورای شهر و حمایت دولت مجوز انتشار ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را از بانک مرکزی گرفتیم که ۸۹۰ میلیارد تومان آن را برای خط ۶ و ۷ و ۳۹۰ میلیارد تومان برای خط ۶ اختصاص داده‌ایم.


بیشتر بخوانید؛ آخرین وضعیت راه‌اندازی مترو اسلامشهر


وی افزود: بودجه مترو با حمایت کمیسیون حمل و نقل شورا و کمیسیون بودجه نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۷ درصد افزایش یافته و از ۱۷۶۵ میلیارد تومان به ۲۰۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

امام با بیان اینکه ۳ ایستگاه بخش جنوبی خط ۶ مترو فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، گفت: خطوط زیادی تا پیان سال تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: ۱۵ کیلومتر و ۶ ایستگاه دیگر از خط ۶ و ۸ کیلومتر دیگر از خط ۷ نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین توسعه خط ۴ را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران خاطر نشان کرد: فاز ۲ پایانه کلاهدوز و فاز یک پایانه اکباتان نیز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه در مورد سیستم تهویه خط ۷ گفت: برای برخی افراد دغدغه‌هایی در این زمینه ایجاد شده بود که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد در حالی که هیچ جای نگرانی نیست و سامانه تهویه با مدل‌سازی‌هایی در نظر گرفته شده که ایمنی نیز تأمین می‌شود، بنابراین هیچ جای دغدغه‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که یک خط مترو ۱۰۰ درصد به بهره‌برداری برسد سامانه آن در همه بخش‌ها راه‌اندازی می‌شود، گفت: ادامه خط یک که ۱۹ کیلومتر آن مانده تا پرند را آمادگی داریم به بهره‌برداری برسانیم که بودجه آن دولتی است و حدود ۲۰ میلیارد تومان برای سال ۹۸ جهت ادامه این خط در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با حمایت استاندار تهران و مدیرعامل شهری جدید کشور ان‌شاءالله این پروژه انجام خواهد گرفت.

امام با اشاره به اینکه ۲۲۰ کیلومتر خط مترو شامل ۱۱۵ ایستگاه در حال بهره‌برداری داریم، افزود: ۵۱ کیلومتر از این خطوط را آمادگی داشته تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اختصاص خط مترو و ادامه شاخه غربی خط ۷ تا دانشگاه علوم تحقیقات گفت: در حال حاضر نمی‌توان قطعی در این زمینه صحبت کرد باید شورای عالی ترافیک آن را مصوب کند، ولی تا میدان کتاب اقدامات لازم انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران در ارتباط با برنامه‌های لازم جهت تأمین واگن در سال ۹۸ بیان داشت: این مسئله بسیار اهمیت دارد چرا که در کاهش فاصله حرکتی قطار در خطوط مهم بوده و تلاش کرده‌ایم که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی گفت: قراردادی در این زمینه جهت ساخت و اجرایی شدن واگن‌ها صورت گرفته و ۷۰ دستگاه آلومینیومی سال گذشته طی دو محموله وارد گمرک شد.

امام گفت: بخش اعظم این محموله از گمرک ترخیص و کار ساخت آن در تهران آغاز شد.

وی بیان داشت:‌البته باید اولین قطار‌ها را با این واگن تست کنیم و پس از انجام تست تا پایان اردیبهشت وارد شبکه خواهد شد که پس از آن نیز هر ماه یک قطار با این ویژگی وارد مدار می‌شود و تا پایان بهمن ۱۰ قطار وارد شبکه متروی تهران می‌شود و بسته به نیاز خطوط مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امام بیان داشت: ۳۷۶ واگن نیز طی قراردادی که با طرف چینی انجام گرفته ان‌شاءالله وارد خطوط مترویی می‌شود و از قبل نیز قرارداد ۶۳۰ واگن را سازمان شهرداری‌ها به نیابت دولت در کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران مدنظر قرار داده که البته ال‌سی آن باید باز شود و این کار معمولاً ۱۰ ماه به طول می‌انجامد.

امام با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه دشمنان در سال گذشته فرصت خوبی را برای صنایع داخلی فراهم کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال جاری نیز روند داخلی‌سازی را افزایش دهیم؛ که در بحث تهویه در سال ۹۷ با توافق انجام گرفته با سازندگان داخلی کل تهویه خط ۶ بر روی تولید داخل متمرکز شد. در زمینه سامانه سیگنالی نیز در این موضوع جهت حمایت داخلی تأکید داریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای پیشگیری از خودکشی در خطوط مترو گفته شده که قرار است دیوار یا در حائل در نظر گرفته شود، گفت: به صورت قطعی در گذشته و حال تصمیمی در این زمینه گرفته نشده چرا که این سیستم هزینه بالایی دارد، ولی اگر در شهرداری به جمع‌بندی در این زمینه برسیم، دیوار یا در حائل استفاده خواهد شد.

وی در مورد توسعه شمالی خط ۳ گفت: این مسئله پیشنهاد شده، ولی باید ببینیم که آیا مصوب می‌شود یا خیر و اگر مصوب شد انجام خواهد گرفت.

امام با بیان اینکه روزانه ۱۸ میلیون سفر داخل تهران انجام می‌گیرد که ۲ میلیون آن از شهر‌های مجاور است، گفت:‌به دلیل افزایش هزینه زندگی در شهر تهران این سفر‌ها نیز بیشتر خواهد شد که توسعه خطوط مترویی در این زمینه حائز اهمیت است. البته در زمینه افزایش خطوط ریلی بین شهری وزارت راه متولی آن بوده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال جدید قیمت مترو چقدر افزایش می‌یابد گفت: لایحه‌ای در این زمینه توسط شهرداری تهران و شورا پیشنهاد می‌شود و اگر مصوب شود و فرمانداری نیز اعتراضی به آن نداشته باشد افزایشی وجود خواهد داشت.

گفتنی است؛ خط ۶ با ۳۲ کیلومتر طول و ۲۷ ایستگاه طراحی شده که ۹ کیلومتر از این خط شامل سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا فردا به بهره‌برداری خواهد رسید. ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ تقاطعی و مسافران می‌توانند بین خط ۶ و ۴ تبادل سفر داشته باشند.

انتهای پیام/

حمایت شرکت راه‌آهن شهری تهران از سازندگان داخلی

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام خواهشمندم در مورد مترو ملارد و مارلیک هم اقدامی انجام دهید بیشتر مردم روزی چند ساعت برای رسیدن به محل کار و برگشت بین تهران و ملارد یا مارلیک در راه هستند چند ساله تصویب شده ولی نمیدونم چرا اجرا نمیشه ام هم آدمیم و گرفتار خواهش میکنم به فکر ماهم باشید
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام شمارو به تمام مقدسات قسمتون میدیم یه فکری برای حاشیه نشین های غرب استان تهران بکنید ترافیک جاده اندیشه مارلیک وسراسیاب خیلی نفس گیره اقدام فرمایید مارو از این وضعیت تورو بهدامام زمان خلاص کنید رفت و برگشت ۵ ساعت تو راهیم