سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقاب طلایی و هوبره در کمین انقراض

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد گفت: عقاب طلایی و هوبره از جمله گونه‌های در خطر انقراض هستند که زیست‌گاه آن‌ها در خلیل آباد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید شفیعیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد گفت: قوچ و میش وحشی، پلنگ، فلامینگو، حواصیل ها، بوتیمار، عقاب طلایی و هوبره، گونه‌های کوچک و کلیه پرندگان شکاری از جمله پرندگان حمایت شده و حفاظت شده به شمار می‌روند که در خلیل آباد به صورت دائم یا مهاجر یافت می‌شوند.

وی تصریح کرد: خلیل‌آباد با داشتن آب و هوای متنوع و وضعیت توپوگرافی موجود، به جهت زیستی و ژنتیکی دارای تنوع بسیار زیادی است و همین موجب شده یک ظرفیت تحقیقاتی برای محققان و دانشجویان حوزه زیستی فراهم شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد این شهرستان را یک "خراسان خلاصه شده" عنوان کرد و گفت: وجود ارتفاعات در شمال و کویر و دشت در قسمت جنوبی خلیل‌آباد موجب شده این شهرستان از تنوع پوشش گیاهی و توزیع جانوری متنوعی برخوردار باشد.

شفیعیان با اشاره به هزاران ساعت گشت و کنترل و پایش مستمر یگان حفاظت محیط زیست خلیل آباد در عرصه‌های طبیعی به جهت حفظ ذخایر ژنتیکی، افزود: پارسال ۱۱ نمونه و لاشه تلف شده به سبب بیماری یا تصادفات جاده‌ای و ... از پستانداران، پرندگان و خزندگان مختلف شهرستان از جمله گربه، خرگوش و بره میش وحشی، کبک، جغد شاخدار و کفچه مار و... پس از بررسی و ثبت‌های اولیه جهت نگهداری در بانک ژن استان و تاکسیدرمی، به مرکز استان ارسال شد.

انتهای پیام//آ. ف


زنگ اخطار انقراض گونه‌های خاص در خلیل آباد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.