سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی خراسان رضوی

وقوع سیل از ابتدای امسال تا کنون بیش از هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان رضوی خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نجفقلی صالحی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از این میزان خسارت هزار و ۱۸۱ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی خراسان رضوی ۲۷۱ میلیارد ریال خسارت وارد شده به بخش زراعت و ۶۲۱ میلیارد ریال نیز خسارت وارد آمده به بخش باغبانی خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه در بخش زراعی بیشترین خسارت به محصولات گندم و جو و در بخش باغی نیز بیشترین خسارت به محصولاتی مانند زعفران، بادام و پسته بوده، افزود: میزان خسارت وارد آمده به بخش‌های دام، طیور و آبزیان هم در مجموع حدود ۹ میلیارد ریال می‌باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر این ۱۲۰ میلیارد ریال به تاسیسات و ساختمان‌های کشاورزی و حدود ۱۶۰ میلیارد ریال نیز به منابع آبی خسارت وارد شده، همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت می‌کنند.

صالحی افزود: تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در این استان ۸ میلیون تن است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

انتهای پیام//ف. ح


۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی به بخش کشاورزی اختصاص دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.