سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

آمادگی مهار سیلاب‌های احتمالی را داریم/سد‌های تأمین کننده آب تهران ۳۸ میلیون متر مکعب بیشتر آب دارد

شهریاری گفت: آمادگی مهار سیلاب‌های احتمالی را داریم و امیدواریم تا پایان خرداد سدهای تهران را با حداکثر ظرفیت آبگیری کنیم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا و سیما، محمد شهریاری مدیر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران  با اشاره به اینکه پارسال در زمان مشابه فقط ۲ تا ۳ میلیمتر بارش ثبت شد و در بلندمدت میزان بارش نیز ۲۲ میلیمتر گزارش شد، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی گذشته تا ۱۴ فروردین ۱۷۰ میلیمتر بارش ثبت شده درحالیکه این رقم در سال آبی جاری ۳۷۸ میلیمتر گزارش شده است و بارش‌های سال آبی جاری نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت:​ میزان بارش سال آبی جاری نسبت به بلندمدت ۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و میزان بارش در بخش آب منطقه‌ای تهران در بلندمدت ۲۳۲ میلیمتر ثبت شده است.

مدیر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: فصل آبگیری سد‌ها از ابتدای فروردین هر سال شروع می‌شود و با وجود پوشش برفی مناسب در زمستان و بارش‌های بهاری و آب شدن بخشی از ذخیره برف ها، روان آب‌های خوبی ایجاد شد که تأثیر مثبت آن در آبگیری مخازن سد‌ها و بالا رفتن ذخیره مخازن مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: وصل آب شرب ۳۳۰ روستای لرستان/ ترمیم شبکه آبرسانی ۲۲۷ روستای دیگر تا امشب


شهریاری گفت: امیدواریم با تداوم بارش‌ها بتوانیم از این موهبت درست استفاده و مخازن سد‌های پنجگانه تهران را آبگیری کنیم تا تابستان با کمترین مشکل برای تأمین آب شرب و کشاورزی سپری شود.

وی افزود: هم اکنون ذخایر پنجگانه تهران ۶۶۶ میلیون متر مکعب است که این رقم در سال آبی گذشته ۶۲۸ میلیون متر مکعب بود؛ بنابراین سد‌های تأمین کننده آب تهران ۳۸ میلیون متر مکعب بیشتر آب دارد.

مدیر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران ذخیره آب سد‌های تأمین کننده آب شرب تهران را به این شرح اعلام کرد:​ سد امیرکبیر ۱۰۵ میلیون مترمکعب، ​ سد لتیان ۵۹، سد لار ۳۱، سد ماملو ۱۵۳ و سد طالقان ۳۲۰ میلیون متر مکعب آب دارد.

شهریاری تأکید کرد:​ با پیش بینی سیلاب‌ها که از فرآیند بهره برداری سدهاست، رهاسازی آب سد‌ها را از بهمن ماه گذشته شروع کردیم تا ظرفیت آزاد برای سیلاب‌های بهاری ایجاد شود.

وی گفت: آمادگی مهار سیلاب‌های احتمالی را داریم و امیدواریم تا پایان خرداد نیز بتوانیم همه ۵ سد تأمین کننده آب تهران را با حداکثر ظرفیت مخازن آبگیری کنیم.

مدیر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان خرداد ظرفیت سد لتیان به ۷۳ میلیون متر مکعب، سد امیرکبیر به ۱۸۴ میلیون متر مکعب برسد و ۲ سد طالقان و ماملو نیز در حد سرریز آبگیری شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم سد لار را نیز بتوانیم به حداکثر ظرفیت آبگیری برسانیم.

شهریاری گفت: با کسری مخازن و شرایط بحرانی که در ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ با آن مواجه بودیم بخش عمده آن جبران شده و با تداوم بارش و ذخیره برفی موجود به نحوی مدیریت خواهیم کرد که کسری مخازن جبران شود.

مدیر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری شهروندان و مشترکان تهرانی و مصرف درست آب تابستان را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد:​ هم اکنون حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب معادل برف در حوضه آبریز ۵ سد تأمین کننده آب تهران وجود دارد.

شهریاری با اشاره به اینکه در سیلاب‌های اخیر ورودی آب به سد لتیان تا ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه و ورودی آب به سد امیرکبیر و طالقان تا ۲۵۰ متر مکعب بر ثانیه رسید، گفت: امیدواریم این سیلاب‌ها در کنار ذخیره آب خسارت و تخریب به دنبال نداشته باشد.

انتهای پیام/


افزایش ۱۷۸ درصدی بارش‌های نسبت به سال گذشته

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
الحمدالله