سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به یونان، رومانی و لهستان

به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در حال بررسی فروش اف-۳۵ به رومانی، یونان و لهستان به منظور تقویت توانایی‌های دفاعی آن‌ها در برابر «تهدیدات روسیه» است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به کنگره گفت پنتاگون در حال بررسی فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به کشور‌های رومانی، یونان و لهستان به منظور تقویت توانایی‌های دفاعی آن‌ها در برابر «تهدیدات روسیه» است.

دریاسالار ماتیاس وینتر، رئیس برنامه اف-۳۵ پنتاگون در یک ادای شهادت کتبی که به مجلس نمایندگان آمریکا تسلیم شد و به رویت رویترز نیز رسید تاکید کرد مشتریان بالقوه فروش اف-۳۵ شامل سنگاپور، یونان، اسپانیا و لهستان هستند.

اخبار مربوط به فروش این جنگنده ساخت لاکهید مارتین با تنش‌های فزاینده میان واشنگتن و آنکارا بر سر تصمیم ترکیه برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه همزمان شده است. فروش تجهیزات و تسلیحات نظامی مشابه اف-۳۵، توافق‌هایی میان دولت‌ها به شمار می‌روند که پنتاگون در آن‌ها نقش رابط را میان پیمانکار دفاعی و دولت خارجی ایفا می‌کند.

دیگر متحدان آمریکا از جمله فنلاند، سوئیس و امارات متحده عربی نیز به دنبال خرید این جنگنده هستند. بلژیک سال گذشته بعد از مدت‌ها به نخستین مشتری خارجی این جنگنده جدید تبدیل شد و خرید آن را بر جنگنده‌های اروپایی یوروفایتر تایفون ترجیح داد. بلژیک قرارداد چهار و نیم میلیارد یورویی خرید این جنگنده را با هدف جایگزینی آن با اف-۱۶ قدیمی خود منعقد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
آمريكا فهميده دوران جنگ و حمله و لشگر كشي به سر اومده ميخواد با اينا كاسبي كنه