سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست استانداری گلستان خبر داد:

افزایش دبی گرگانرود/ تخلیه آب از شهر‌ها در یک هفته آینده

سرپرست استانداری گلستان گفت: به دلیل آب شدن برف ارتفاعات ،دبی رودخانه‌های گرگانرود و قره سو افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،میر محمد غراوی سرپرست استانداری گلستان عصر پنج شنبه در جلسه با فرماندهان نیرو‌های مسلح حاضر در مناطق سیل زده استان گفت: اصلی‌ترین هدف ما در حال حاضر تخلیه هر چه سریع‌تر آب از منازل و معابر به سمت رودخانه و دریا است.

وی افزود: تلاش‌های شبانه روزی ستاد کل نیرو‌های مسلح، ارتش، سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا که با تمام امکانات در مناطق سیل زده گلستان حاضر شده اند قابل تقدیر است.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: روان آب تازه‌ای از خروجی سد‌های گلستان و بوستان نداشته ایم، اما به دلیل آب شدن برف ارتفاعات، این آب به رودخانه‌های قره سو و گرگانرود رسیده است.

وی با بیان اینکه دبی گرگانرود در مقطع پشت سد وشمگیر از ۷۴ مترمعکب در ثانیه به ۹۴ متر مکعب در ثانیه افزایش یافته است، اضافه کرد: دغدغه ما خروج آب از منازل مردم و معابر است.

غراوی تصریح کرد: با همکاری آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب منطقه‌ای استان، سپاه و همچنین شهرداری تهران و با استفاده از پمپ‌های قدرتمند تلاش می‌کنیم این آب را تخلیه کنیم.

وی گفت: کانال رهبری ظرفیت انتقال ۳۵ تا ۵۰ متر مکعب آب در ثانیه به سمت کال شور و از آنجا به سمت رودخانه شور را دارد تا از این طریق آورد رودخانه را کاهش دهیم.

فعالیت کاترساکشن شرکت آب در بندر ترکمن و روستای قره سو

غراوی بیان کرد: در شهرستان بندر ترکمن و در روستای قره سو کاتر ساکشن شرکت آب منطقه‌ای فعال است و لایروبی رودخانه و دریا را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دو بارج سپاه هم در مسیر رودخانه فعال شده اند و مشغول لایروبی هستند، ادامه داد: در گمیشان دستگاه لایروب سازمان بنادر و دریانوردی در دهانه رودخانه گرگانرود فعال شده تا قدرت تخلیه آب را به سمت دریا افزایش دهد.

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به همراهی ارتش گفت: کاتر ساکشن ارتش که از خرمشهر آورده شده در کانال رهبری از صبح فردا فعال می‌شود و یک دستگاه بارج با دو بیل مکانیکی هم در کانال صفاایشان مشغول فعالیت هستند تا آب پشت شهر گمیشان را به سمت دریا تخلیه کنند.

غراوی تصریح کرد: موضوع دیگر آب آورد اترک به سمت گمیشان و به سمت پاسگاه هاست که با استفاده از ماشین آلات سپاه و ارتش تلاش داریم کانالی که متعلق به محیط بانی و به طول ۱۰ کیلومتر است را لایروبی و آب را به سمت دریا هدایت کنیم.

وی بیان کرد: تلاش داریم ظرف یک هفته آینده آب موجود در منازل و معابر شهر‌های استان را تخلیه کنیم و پس از آب شرایط بازگشت مردم و مرمت و ترمیم خانه‌ها را فراهم آوریم و از مشکلات آنان بکاهیم.

 

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.