سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعه ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون کردستان

مدیرکل انتقال خون کردستان از مراجعه ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

مدیرکل انتقال خون کردستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از مراجعه ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان و جمع آوری ۵۴۲ واحد خون در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و ۵۹ واحد فرآورده خون در بین ۱۳ مرکز درمانی استان توزیع شده است.

محمد سعید کریمیان روز پنج شنبه، پانزدهم فروردین اظهار کرد: در ۱۳ روز نخست امسال ۵۲۹ داوطلب اهدای خون به مرکز انتقال خون سنندج و ۱۸۴ داوطلب نیز به مرکز انتقال خون سقز مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد داوطلب اهدای خون پذیرش شده ۶۵۷ نفر مرد و ۵۶ نیز زن بوده اند و در مجموع از آن‌ها ۵۲۹ واحد خون کامل که هر یک به دست کم سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می‌شود دریافت شده است.

کریمیان از اهدای ۱۳ واحد پلاکت به روش آفرزیس نیز خبر داد و گفت: این فرآورده‌های پلاکتی به مصرف بیمارانی در بیمارستان‌های توحید و کوثر سنندج و فجر مریوان رسیده است.

محمد سعید کریمیان آمار اهداکنندگان بار اول در هفته نخست سال را ۹۸ نفر اعلام کرد و گفت:۶۱۵ داوطلب دیگر اهدای خون پیشتر سابقه اهدای خون داشته و اهداکننده مستمر و یا دارای سوابق اهدای خون در سال‌های گذشته بوده اند.

کریمیان با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشگی است و در ایام تعطیلات نیز این نیاز همچون دیگر روز‌های سال وجود داشته است، ادامه داد: در تعطیلات نوروزی امسال یک هزار و ۵۹ فرآورده خون در بین ۱۳ بیمارستان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بخش خصوصی توزیع شده و سه بیمارستان توحید، کوثر و بعثت سنندج به ترتیب بیشترین فرآورده‌های خون را دریافت کرده اند.

وی با اعلام اینکه جمع آوری ۵۹ واحد خون گروه منفی و ۴۸۳ واحد خون گروه مثبت نتیجه حضور اهداکنندگان در هفته نخست امسال بوده است از همه اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان مستمر خواست انتقال خون استان و بیماران نیازمند به تزریق خون و فرآورده‌ها را همراهی کنند.

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های سنندج و سقز است و خون و فرآورده‌های مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ع

 ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون کردستان مراجعه کردند 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.