سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب آشامیدنی در کنترل کامل مراقبان سلامت محیط

با وجود وقوع سیلهای اخیر،سلامت آب آشامیدنی در کنترل کامل مراقبان سلامت محیط است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به بارش های اخیر و وقوع سیلهای بی سابقه و تهدید منابع آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان،اقدامات مدیریتی و عملیاتی درون بخشی و بین بخشی گسترده ای در راستای پیشگیری از آلودگی آب شرب وجلوگیری از بیماریهای منتقله از آب در مناطق سیل زده صورت گرفته است.

وی گفت : در این راستا و با اولویت روستاها و مناطق شهری سیل زده بالغ بر ۳۷۵ مورد بازدید از سامانه های آبرسانی با ریسک بالا صورت گرفته است.

شکیبا افزود : انجام ۱۶۹۰ مورد تست کلرسنجی ،۶۶۰ مورد کدورت سنجی، ۵۴۰ مورد نمونه آزمایش میکروبی و توزیع بالغ بر ۵۰۰ کیلوگرم مواد گندزدا از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده است.

وی افزود : همچنین تهیه و توزیع بروشورها و پیامها و بنرهای آموزشی در راستای رعایت بهداشت فردی و بیماریهای منتقله از آب و برگزاری ۷۲ جلسه هماهنگی بین بخشی با ادارات آب و فاضلاب، شهرداریها و بخشداریها به منظور پیگیری و رفع به موقع فوریتهای بهداشتی آب نیز در این ایام انحام شد.

شکیبا گفت : در این راستا ۲۵۰ بازرس بهداشت محیط در قالب کشیک در تمام ساعات شبانه روز مشغول بازدیدهای میدانی و کنترل سلامت آب آشامیدنی هستند و خوشبختانه در نتیجه این مداخلات مستمر و بموقع تاکنون موردی از بیماریهای منتقله از آب در سطح استان گزارش نشده است .

انتهای پیام/د

وقوع سیل های بی سابقه و تهدید منابع آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.