سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه ویژه حوزه های علمیه در نشر پیام بعثت رسول اکرم (ص)

امام جمعه موقت تهران در جمع طلاب حوزه های علمیه فردوس گفت:حوزه علمیه به عنوان میراث نبوت و امامت از جایگاه خاصی برای نشر پیام بعثت برخوردار است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع طلاب حوزه های علمیه فردوس گفت: مأموریت حوزه علمیه این است که پیام دین و معنویت را به جهان بگسترانند و انتظار از حوزوی ها این است که این پیام را در مرحله اول در خودشان پیاده کنند و به همان مقدار که در جانشان نشست در دیگران تاثیر بگذارند.

وی افزود: اکثر پیشینیان ما ‌دینداری خود را در عمل ثابت کرده اند و وقتی کسی آنچه را می گوید باور داشته باشد می تواند تاثیرگذار باشد.

آیت الله سید احمد خاتمی اظهار کرد: باید پیام مبعث را به خانه بیاوریم و خانه ما خانه دین باشد و فرزندانی که از این گلستان پرورش می یابند، گل های معطر دینداری باشند.

‌ امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب ، رسالت طلاب دو چندان شده چون برخی عملکردها اسلام را به صورت دیگری نشان داده و فضای مجازی ابزاری برای مقابله با ارزش‌ها شده و شبهه پراکنی ها در این ایام در ارتباط با اعتقادات مردم از طریق فضای مجازی صورت می گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال در سیل اخیر عده‌ای خداوند را مقصر جلوه می‌دهند و قصد متزلزل کردن اعتقادات مردم را دارند در حالی که آنچه اتفاق افتاده لطف خداوند بوده که کشور را بعد از ۲۰ سال خشکسالی به ترسالی تبدیل کرده و البته در این ارتباط عملکرد مدیران و کسانی که در حاشیه رودخانه ، خانه سازی می کنند و مسیر رودخانه را تغییر می‌دهند،‌ مورد سوال است.

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان این که حوزه‌های علمیه و سنگر محراب و منبر را دست کم نگیریم گفت: طلاب و روحانیون به دین انتساب دارند و آنچه که برای ما مایه افتخار است، مسئولیت هم در پی دارد.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: طلاب ، حوزه علمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.