سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش درآمد روستاییان در مازندران با ورود سه میلیونی مسافر

۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرشب مسافر نوروزی از ۲۷ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال در روستا‌های مازندران اقامت کردند.

حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه جاذبه‌های روستاگردی در مازندران که در سال‌های اخیر همواره رو به افزایش بوده، گفت: بخشی از اقتصاد روستاییان استان با ورود مسافران تامین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مازندران بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ روستا دارد، افزود: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرشب مسافر نوروزی از ۲۷ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال در روستا‌های مازندران اقامت کردند.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: امسال ۱۲۱ اقامتگاه بوم گردی برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی در استان آماده شد.
 
حسنی با بیان اینکه این اقامتگاه‌ها فرصتی برای معرفی آیین‌های سنتی، معرفی غذا‌های محلی و بومی منطقه است، افزود: در کنار اقامتگاه‌های بومگردی جشنواره‌های غذا‌های محلی و نمایشگاه‌های صنایع دستی برای افزایش درآمد اقتصادی روستاییان منطقه برپا شده است.
 
حسنی گفت: در این مدت ۱۲۸ هزار و ۹۳۱ نفر (داخلی) و ۵۳۸ بازدیدکننده خارجی از موزه و سایت موزه‌های مازندران و نیز بیش از ۱۳ میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.
 
۱۵ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۱۷۴ نفرشب گردشگر از ۲۷ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال در مازندران اقامت داشتند.
 
انتهای پیام/آ

 

اقامت شبانه بیش از سه میلیون مسافر نوروزی در روستا‌های مازندران

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.