سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور/ آسمان تهران تا پایان هفته صاف است

وظیفه گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور، شاهد بارش پراکنده باران در جزایر جنوبی خلیج فارس هستیم.

احد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تشریح آخرین وضع آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز با فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور شاهد بارش های پراکنده در جزایر جنوبی خلیج فارس همچون فشم، ابوموسی، هرمزگان، کرمان و بخش هایی از شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هستیم.

وی از بارش های پراکنده باران در شمال غرب کشور خبر داد و افزود: امروز در برخی استان های شمال غرب کشور نظیر آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه و کردستان بارش های پراکنده خواهیم داشت، اما‌ میزان آن قابل توجه نیست.

وظیفه ادامه داد: روز پنج شنبه بارش های پراکنده در نوار شرق کشور و استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و بخش هایی از کرمان ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول از بارش پراکنده باران در نیمه شمالی ارتفاعات البرز، جنوب مازندران و گلستان و شمال استان تهران خبر داد و افزود: روز جمعه با نفوذ سامانه جنوبی از مدیترانه و جنوب کشور انتظار بارش باران در استان های بوشهر، خوزستان، ارتفاعات زاگرس و غرب کشور داریم که روز شنبه عمده فعالیت سامانه بارشی برای رودخانه کارون، کرخه و دز است.

وی در ادامه افزود: روز شنبه میزان بارش در شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه و چهار محال بختیاری به ۲۰ تا ۳۰ میلی متر می رسد که با توجه به بارندگی های قبلی تمهیداتی باید اندیشیده شود تا مشکلات تشدید نشود.


بیشتر بخوانید: ورود سامانه جدید بارشی از شنبه هفته آینده/بارش در مناطق کوهستانی به شکل برف است + جدول


مدیر کل دفتر پیش بینی و هشدار سازمان سریع هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از شنبه هفته آینده در کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید از شنبه شاهد بارش باران در جنوب غرب، دامنه های البرز و زاگرس، تهران، البرز، قزوین و زنجان خواهیم بود. اما میزان بارش ها چندان قابل توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه روز پنج شنبه بارش در مناطق سردسیر کوهستانی، غرب زاگرس مرکزی و البرز مرکزی به شکل برف است، بیان کرد: روز جمعه بارش ها محدود به شمال غرب، جنوب غرب، جنوب و شمال خلیج فارس است.

وظیفه در پایان درباره آخرین وضع آب و هوای تهران تصریح کرد: براساس آخرین مدل های هواشناسی طی روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه بارش باران برای تهران متصور نیستیم.

انتهای پیام/

ورود سامانه جدید بارشی از اوایل هفته آینده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.