سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این دوربین هوشمند دزدگیر ماشینتان می‌شود+ تصاویر

همه ساله عده زیادی از مردم به دلیل تصادف‌های رانندگی ناشی از خواب آلودگی راننده جان خود را ازدست می‌دهند که برای رفع این مشکل دانشمندان نوعی وسیله هوشمند طراحی کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان به تازگی نوعی دوربین فوق هوشمند برای کنترل علامت‌های راننده در خودرو‌های سواری ابداع کرده اند که می‌تواند از بروز تصادف‌های رانندگی به دلیل خواب آلودگی راننده جلوگیری کند.
 
این دوربین که قابلیت ضبط فیلم از محیط اطراف خودرو با زاویه ۳۶۰ درجه‌ای را دارد به وسیله متخصصان Airvizon طراحی شده و Vero۳۶۰ نام دارد.
 

دوربین Vero۳۶۰ در کنار آینه بر روی شیشه جلوی خودرو نصب می‌شود و با استفاده از الگوریتم زبان ماشین و داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به بررسی و تجزیه تحلیل راننده می‌پردازد.
 

این دوربین پیشرفته‌تر از نمونه‌های مشابه، چون Ridy می‌تواند خستگی در راننده را شناسایی و او را وادار به استراحت در اولین توقف گاه کند.
 
شناسایی میزان خستگی راننده با بررسی چشم‌ها و دهان او انجام می‌شود و در صورتی که چشم‌ها حالت خواب آلوده داشته باشند یا فرد چندین بار خمیازه بکشد هشدار به شکل زنگ و آلارم برای بیدار شدن فرد و جلوگیری از افزایش خواب آلودگی او پخش می‌شود.
 

دوربین Vero۳۶۰ می‌تواند به فیلم برداری با کیفیت ۴K از محیط درون و اطراف خودرو بپردازد. در این دوربین لنز‌های دوگانه وجود دارد.
 
همچنین می‌توان از آن برای بررسی محیط اطراف خودرو زمانی که در خیابان یا پارکینگ پارک است استفاد کرد و به این ترتیب مانند نوعی دزدگیر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
 
از جمله دیگر قابلیت‌های این دوربین، اتصال آن به اینترنت ۴G، اینترنت بی سیم WiFi و بلوتوث است و حتی افراد می‌توانند با استفاده از livestreams از راه دور به بررسی خودرو و اجرای فرمان‌هایی بر روی آن بپردازند.
 

وجود تراشه GPS روی این وسیله به صاحب خودرو اجازه می‌دهد از محل ماشین خود در هر لحظه باخبر شود.
 
شرکت سازنده دوربین Vero۳۶۰ قیمت پایه ۱۴۹ دلار را برای آن در نظر گرفته است.
 
منبع:Newatlas
 
انتهای پیام/

فناوری ویژه خستگی و خواب آلودگی راننده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.