سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استاد مشایخی خاطره‌ای خوب برای بیش از نیم قرن بود

صالحی گفت: استاد مشایخی صرفا یک هنرمند برای جامعه هنری نبود بلکه یک خاطره خوب برای بیش از نیم قرن بود.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ویژگی‌های جمشید مشایخی گفت: استاد مشایخی صرفا یک هنرمند برای جامعه هنری نبود، بلکه یک خاطره خوب برای بیش از نیم قرن بود. ما بازیگران و هنرمندان مختلفی را در ایران زمین داشته ایم، اما برخی مثل ستاره می‌درخشند و استاد مشایخی یکی از ستاره‌های ما در این دوره بود.

وی ادامه داد: استاد مشایخی در عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر و تلویزیون حضور داشت و با هنر زیبای خودش مردم را جذب می‌کرد و مثل یک مغناطیس آن‌ها را می‌ربایید، اینکه انسان بتواند بیش از یک قرن در دل مردم جا پیدا کند، کار راحتی نیست.

وزیر ارشاد تصریح کرد: معمولا می‌گویند هنرمندان یک دوره اوج و یک دوره فرودی دارند؛ همانطور که درباره ورزشکاران این حرف را می‌زنند و مقطع‌هایی باید صحنه را رها کنند و استاد مشایخی کسی بود که بیش از نیم قرن در اوج بود و فرودی نداشت و این یک اتفاق نادری است.

صالحی عنوان کرد: بخش اعظم آن به هنر استاد مشایخی برمی‌گشت که در هر عرصه‌ای قرار داشت آن عرصه را به شکل حرفه‌ای دنبال کرد و کم مایه نمی‌گذاشت. خوب آموخته بود و این آموخته‌ها را به شکل حرفه‌ای اجرا می‌کرد. در کنار این موارد استاد مشایخی در فضای جان مردم جا پیدا کرده بود.

وی در پایان افزود: استاد مشایخی صرفا یک هنرمند نبود بلکه یک انسان خوب هنرمند بود. بخش انسانیت و جایگاه انسانی استاد مشایخی به عنوان استادی که روابط آن با همکاران و مردم حداکثری و قابل توجه بود.  یاد او در میان ما جاودان است و اینکه در روز عید مبعث این اتفاق افتاده است و نسبتی را بین او با پیامبر (ص) برقرار می‌کند و ان شاءلله روحش شاد و جاودان باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.