سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت وزیر بهداشت از جلسه بررسی اقدامات مربوط به استان‌های سیل‌زده در حضور مقام معظم رهبری

وزیر بهداشت گفت: پس از چند روز سفر مداوم و مستمر به استان‌های سیل‌زده‌ کشور به تهران بازگشتیم و به همراه تنی چند از مدیران اجرایی خدمت رهبر انقلاب اسلامی رسیدیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار کرد: پس از چند روز سفر مداوم و مستمر به استان‌های سیل‌زده‌ی کشور به تهران بازگشتیم و به همراه تنی چند از مدیران اجرایی از هیات دولت و نیرو‌های مسلح و بعضی از دستگاه‌های دیگر خدمت رهبر انقلاب اسلامی رسیدیم.

وی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در ابتدای این جلسه، دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور از مسائل مناطق سیل زده کشور گزارشی ارائه کردند؛ همچنین دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور نیز از ستاد بحران و عملکرد این ستاد در مناطق سیل زده‌ی کشور گزارش دادند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت سد‌های کشور و اقدامات مرتبط با سد‌ها و سرریز آب سد‌ها و رهاسازی‌اش به زمین‌های پشت سد‌ها توسط وزیر نیرو در این جلسه، گفت: رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح نیز از حرکت نیرو‌های مسلح به خصوص در استان گلستان و شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان گزارشی را ارائه کردند و نهایتاً رهبر انقلاب اسلامی پس از شنیدن با حوصله‌ی گزارش‌های دوستان، بیاناتی را ارائه فرمودند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از کلیدی‌ترین نکات بیانات مقام معظم رهبری، دلسوزی و توصیه همگان به رسیدگی عاجل به معیشت و حل مشکلات ناشی از سیلاب‌ها برای مردم بود. در بخش دیگر، ایشان از اینکه این همدلی و همراهی در نیرو‌های اجرایی کشور فراهم شده، اظهار رضایت و قدردانی کردند و نهایتاً از دولت و همه‌ی مسئولین خواستند که با جدیت به آینده‌گری و حل مشکلات ناشی از تخریب‌های سیل با نگاه پیش‌گیرانه بپردازند.

نمکی مطرح کرد: ایشان فرمودند که اگرچه سیلاب در بارندگی‌های زیاد اجتناب ناپذیر است، ولی با تدبیر و دوراندیشی و ژرف‌نگری و آینده‌نگری می‌شود از عوارض سیلاب‌ها بر زندگی مردم کاست؛ همان جور که با مقاوم‌سازی بنا‌ها و رفع مشکلات ناشی از بی‌توجهی به ساخت درست بناها، می‌شود از عواقب زلزله کاست.

وی یادآوری کرد: مقام معظم رهبری در پایان همه را توصیه کردند به حرکت در جهت اصلاح مسیر‌های عبور سیل و مسیل‌ها و جلوگیری از تخریب طبیعت و جنگل‌ها، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه‌ی خاک؛ و به حق فرمودند: از عوامل بسیار موثر در روان‌شدن سیلاب‌ها در سطح زمین است.

پیگیری ویژه رهبر انقلاب از وزیر بهداشت درباره رشد جمعیت کشور

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایشان بعد از ختم جلسه مهربانانه بنده را صدا کردند و آن دغدغه‌ی همیشگی‌شان را که درباره پیرشدن جمعیت کشور و نقشی که وزارت بهداشت می‌تواند در بحث رشد درست و منطقی جمعیت داشته باشد، متذکر شدند، افزود: بنده نیز خدمتشان عرض کردم که از بدو ورود به وزارت بهداشت به عنوان یکی از دغدغه‌های ملی بنده به این امر پرداختم و پروژه‌ای را آماده کردیم که انشاءالله تقدیم ایشان کنیم که با اجرایی‌شدن آن بتوانیم از منفی شدن رشد جمعیت در آینده جلوگیری کنیم

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
نا شناس
۱۸:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
احسنت بر دكتر نمكى
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
احسنت گفتند براى چه بود؟ ميگفتى كه ديگران هم بفهمند احسنت بگويند
عمار
۱۸:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم ، قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ﴿۲۵﴾
گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان (۲۵)
وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ﴿۲۶﴾
و كارم را براى من آسان ساز (۲۶)
وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي ﴿۲۷﴾
و از زبانم گره بگشاى (۲۷)
يَفْقَهُوا قَوْلِي ﴿۲۸﴾
[تا] سخنم را بفهمند (۲۸)

الحمد الله علی کل نعمت . ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به محنت و غفلت نخوری و شکر گذار باشی بادها که ابرهای پر آب را حمل میکنند و بر سرزمینهای خشک و مرده می آورند و باران های فراوان همه و همه رحمت و نعمت از طرف خداوند جل جلاله است . علت حوادث تلخ و بحران زا عدم مدیریت استاندارد سازی و عدم نظارت مهندسین با تجربه و جغرافی شناس و خاکشناس و عدم هماهنگی با نظارت مهندسین ایمنی و بهداشت و محیط زیست و عدم مدیریت یکپارچه و استاندارد درامور ابنیه و عمران و شهر سازی پیشرفته و عدم زیرساختهای مناسب و استاندارد در امور شهری و روستایی و عدم مهندسی ارزیابی ریسکهای پر خطر و عدم آینده نگری کوته بینانه در مسیرهای رودخانه ها و مجاورت دریاچه ها و سدها میباشد مشکل از ماست که بر ماست در کشورهای استوایی و کشورهایی که آسمانشان خورشید را به علت تراکم ابرهای باران زا هر از گاهی میبینند هر ساله حجم عظیمی بارندگی و به قول معرف آورده سیل آبی دارند ولی آیا انقدر بحرانهای مختلف حوادث جاده ایی و حوادث سیل آبی تخریب خانه ها و پلها و آب گرفتگی منازل و غیره را دارند ؟ ندارند چرا که اصول استانداردهای محیط زیستی و امور شهرکسازی و شهرسازی و روستاسازی را با مطالعه و دقت و ارزیابیهای ریسک بر اساس جغرافیای آن محل و آب و هوای آن مکان میسازند نه کتره ایی و بدون علم و دانش ساخت و ساز کنند واحدهای نظارت بر مهندسی و ایمنی و بهداشت و محیط زیستیمان باید قوی عمل کند نه فقط آمار کمی رد کنند ولی از کیفیت و استاندارد خبری نباشد ، انشاءالله به استانداردهای کیفیت اسلامی قرآنی در تمامی امور برسیم وسلام و صلوات و التماس دعا و التماس تفکر و عمل صحیح و باتجربه به علم و دانش . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر . لبیک یا رسول الله .
سوره ۴۲: الشورى - جزء ۲۵: اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم ، وَهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَيَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَهُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ ﴿۲۸﴾ و اوست كسى كه باران را پس از آنكه [مردم] نوميد شدند فرود مى ‏آورد و رحمت‏ خويش را مى‏ گسترد و هموست‏ سرپرست‏ ستوده (۲۸) وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ ﴿۲۹﴾ و از نشانه‏ هاى [قدرت] اوست آفرينش آسمانها و زمين و آنچه از [انواع] جنبنده در ميان آن دو پراكنده است و او هرگاه بخواهد بر گردآوردن آنان تواناست (۲۹) وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ ﴿۳۰﴾ و هر [گونه] مصيبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست و [خدا] از بسيارى درمى‏ گذرد (۳۰)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
ديدگاه خوبى بود. مختصر و مفيد عينا مثل ديباچه گلستان سعدى
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
ارزون کنید پراید ۱۵ تومنی نباید۵۰فروخته شه جلوی این دلالا و مافیای که تو همه زمینه ها جیب ملت رو خالی میکنن رو بگیرین.
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
مجلس باید به فکر این گرانی ها باشه